Weggeef en kortingsactie van magazine: Genoeg!

Als kind heb ik m’n oma vaak geholpen met het schoonmaken van haar huis. Ik kreeg dan een stofdoek in m’n handen gedrukt en mocht gaan afstoffen.Wat een ellende vond ik dat. Het hele huis stond en hing vol met van alles. Alles wat m’n opa en oma kregen of kochten werd bewaard. Foto’s, maaksels van de kinderen en kleinkinderen. M’n opa was een hobbyist en ook z’n maaksels werden allemaal tentoongesteld.

M’n ouders waren precies zo en we hadden dan ook een overvol huis. Gelukkig heb ik dat niet van ze meegekregen, want ik houd van rust, licht en ruimte om me heen. Ik probeer m’n huis zo rustig en opgeruimd mogelijk te houden, want chaos in m’n huis brengt ook chaos in m’n hoofd met zich mee. Wat ik wel heb meegekregen is dat ik het moeilijk vind om dingen weg te doen, want stel je voor dat je het eens nog nodig hebt. Wij hebben een grote zolderkamer en je raadt het zeker al? Ja, alles wat we niet gebruiken verhuist daar naartoe, hahaha.

Als m’n man me wil verwennen neemt hij vaak een tijdschrift voor me mee. Meestal is het de Linda (de enige glossy die ik leuk vind), soms de Psychologie of Flow, maar deze keer was het het tijdschrift GENOEG. Ik kende het blad niet en was erg benieuwd. Genoeg is een tijdschrift  en internetplatform voor iedereen die meer wil doen met minder. Het verschijnt 4x per jaar en heeft ieder seizoen een ander thema. Het thema van dit nummer was: ontspullen. Er staan allerlei verhalen in van mensen die meer willen doen met minder spullen, terug willen naar een simpeler leven en/of gewoon geld willen besparen. Het voelde als een verademing, de meeste tijdschriften of magazines gaan alleen maar over het hebben, terwijl we al zoveel hebben.

Het magazine is verdeeld in 3 onderwerpen:

  1. Eenvoudig leven
  2. Geld besparen
  3. Praktisch

shop1030200.pictures.Cover Genoeg 104

Dit blad kwam precies op tijd, want m’n man en ik waren bezig met de grote voorjaarsschoonmaak*. Getriggerd door het blad, hebben we meteen ook een grote opruimactie gehouden en veel (oke, nog niet alles, hahaha) van zolder gehaald en weggedaan. Zelf brengen wij onze spullen altijd naar de kringloopwinkel, maar in het tijdschrift staan ook nog andere opties vermeld, zoals bv weggeefwinkels. Hier kunnen mensen hun spullen brengen die ze niet meer gebruiken met het doel dat mensen die spullen nodig hebben ze gratis kunnen afhalen.Leuk om te lezen, want ik had er nog nooit van gehoord. Ze schijnen door het hele land te zitten. Voor mensen met een smalle beurs is dit een zeer welkome tip, denk ik.

Aangemoedigd als ik was, heb ik ook een begin gemaakt om m’n kleding- en schoenenkast te ontruimen.Dit is iets waar ik nog meer moeite mee heb. Maar met die inhoud kan ik veel mensen blij maken. Bloesjes die al jaren ongedragen in de kast hangen, omdat ik geen zin heb om ze te strijken. Schoenen die niet lekker zitten, maar zo leuk zijn (10 paar, hahaha). Oke, deze opruiming was iets minder rigoureus dan de zolder, maar het begin is er in ieder geval, haha.

* In dit artikel staat hoe je met weinig middelen, zo “natuurlijk” mogelijk schoon kunt maken.

download (17)

Omdat ik zo enthousiast ben over dit blad heb ik samen met GENOEG een leuke actie bedacht:

We verloten 5 Genoeg tijdschriften. Het enige wat je hoeft te doen is:

Om iedereen een kans te geven kennis te maken met het  tijdschrift, krijgen mensen die geen gratis exemplaar winnen via een e-mail een kortingscode toegestuurd waarmee ze Genoeg kunnen bestellen met 3 euro korting. Dan kost het tijdschrift nog maar E3,50 i.p.v E6,50. 

De actie is geldig t/m 30 juni.

tumblr_inline_mnfb7ex25B1qz4rgp

Ik hoop dat ik jullie nieuwsgierig hebt gemaakt en dat jullie ook kennis willen maken met Genoeg.

Wil je meer weten over Genoeg? Doe dan mee aan de actie en/of bekijk hun internetplatform.

Je kunt het tijdschrift kopen in de boekhandel, kiosk en biologische winkel. Losse nummers zijn ook online te koop bij de Genoegwinkel.

Zaterdagavondverrassing:

Deze zaterdagavond heb ik snickers gemaakt. Ik had ze al eerder gemaakt, maar de foto’s vond ik niet mooi en ik heb ook het recept een beetje veranderd. Ze zijn erg lekker geworden en smaakten naar meer, hahaha. Als je jezelf echt wilt verwennen, dan zet je een lekker potje thee, maak je deze snickers en ga je lekker het nieuwe nummer van Genoeg lezen. Als je mazzel hebt, kun je dat lekker op je balkon of in de tuin doen. 

20150606_193231-1_resized

Lees, eet en geniet!!!!

Vind je het lekker en/of leuk? Ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat. ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Wil je als eerste op de hoogte zijn van m’n recepten? Bekijk dan  m’n recepten pagina op facebook.

Op facebook heb ik ook de groep Paleo, samen informatie delen opgericht. Wil je hier lid van worden? Klik dan hier.

Voor persoonlijk contact, kun je me benaderen via deze link of je kunt een berichtje achterlaten. ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel. De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

3 gedachtes over “Weggeef en kortingsactie van magazine: Genoeg!

  1. Leuke actie zeg! Ik had van dit tijdschrift nog nooit gehoord. Klinkt goed! Ik doe mee met de actie, het mailtje is al weg…
    Bedankt voor het leuke artikel.

Geef een reactie

