Gezond, snel en makkelijk!

Als je mocht denken dat ik altijd zin heb om te koken, moet ik je helaas teleurstellen. Ook ik heb momenten dat ik totaal geen zin, puf of tijd heb. Soms zit m’n hoofd zo vol met alles dat ik ook totaal geen inspiratie heb. Ik probeer meestal m’n maaltijden zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen en veel te variëren op een dag, zodat ik niet te veel goitrogenen, oxaalzuur enz. binnenkrijg, maar soms duizelt het me gewoon. Al die informatie, maakt me soms  ook “crazy” en omdat m’n hoofd vaak al zo vol zit, kan ik er soms even niet meer over nadenken. Een heerlijke en makkelijke groentesoep is dan een uitkomst. Ik zorg ervoor dat ik altijd wat soepgroente in de diepvriezer heb liggen en maak dan in een handomdraai een lekker soepje. Vooral als lunch vind ik dit erg lekker.

Veel mensen denken dat je zonder vleesbouillon geen lekkere soep kunt maken, maar niets is minder waar. Je hebt er ook geen zakjes vol met rotzooi voor nodig. Ben je nieuwsgierig hoe ik m’n soep groentesoep maak? Klik dan hier voor het recept.

2015-06-02 13.22.56

Deze soep is heerlijk in combinatie met wat rauwkost en een lekkere en snelle zuivelvrije kaasdip.

2015-02-19 13.09.24

Als je er nog wat crackers aan toevoegt, dan heb je een supersnelle, lekkere maar toch verantwoorde lunch. Bijvoorbeeld Lijnzaad-Thijm crackers of  Zadencrackers. Deze kun je eventueel besmeren met wat grasboter voor de hoognodige verzadigde vetten.

20141112_202042

Ik ben benieuwd wat jullie eten als je even uitgeblust bent en niet naar een makkelijke brood maaltijd wil grijpen?

Excuus!

Aan de mensen die vorige week m’n bericht per mailbox kregen moet ik toch echt even m’n excuses aanbieden. Net nadat ik op de publiceer knop had gedrukt, ontdekte ik allerlei stomme fouten. Deze heb ik meteen veranderd, maar het kan dus gebeuren dat jullie het bericht dubbel hebben gekregen. Het lijkt soms of ik pas m’n fouten zie, als ik op de knop heb gedrukt. Mocht het nog een x voorkomen, weet dan dat het me spijt. Ik ben nu eenmaal af en toe een beetje suffig, hahaha.

Stevia

Zoals jullie weten gebruik ik vaak groene Steviapoeder in m’n recepten. Groene steviapoeder is een gezond alternatief voor suiker. Helaas wordt er ook hierbij  misbruik gemaakt van het vertrouwen van de consument en worden we aan alle kanten misleid. Voor “Vetvrij” heb ik een artikel geschreven over stevia. Hierin kun je lezen welke je wel kunt nemen en welke je beter kunt laten staan.

Zaterdagavondverrassing:

Ik weet niet wat er aan de hand is met mij, maar blenders hebben bij mij geen lang leven. Voor de 3e x in 1 jaar is die van mij weer eens kapot gegaan. Ditmaal had ik een hele goede uitgekozen, met een extra sterkte motor, maar helaas………… Is het niet de motor die kapot gaat, dan is het wel een ander onderdeel. Net nu ik in m’n hoofd had m’n man te verrassen met heerlijk en zelfgemaakt ijs, zucht. En als ik eenmaal iets in m’n hoofd heb………hahaha. Niet getreurd heb er iets op gevonden en heerlijke ijsbonbons gemaakt, makkelijk en zonder blender te maken. Ben je nieuwsgierig naar het recept klik dan hier.

Wat betreft m’n blender, die is opgestuurd ter reparatie. De gemiddelde wachttijd daarvoor bedraagt 1-4 weken en dat terwijl ik hem elke dag wel 1 of 2 x gebruik. Het worden dus lange weken, haha.

20150530_193510_resized

Eet en geniet!

Vind je het lekker? Ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat. ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Wil je als eerste op de hoogte zijn van m’n recepten? Bekijk dan  m’n recepten pagina op facebook.

Op facebook heb ik ook de groep Paleo, samen informatie delen opgericht. Wil je hier lid van worden? Klik dan hier.

Voor persoonlijk contact, kun je me benaderen via deze link of je kunt een berichtje achterlaten. ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel. De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

6 gedachtes over “Gezond, snel en makkelijk!

  1. Soep a la w. Dat betekent alleen met 1 soort groente en ui. Beetje bouillon of wat zout.. Even koken en staafmixer erin! En smikkelen maar. Vaak eet ik er wel wat brood bij. Ik heb geen blender.. En ik mis hem wel..(en ben aan het sparen) De staafmixer doet vaak dienst als een soort van blender (heb er ook zo’n hakmolen bij). Vorige week weer een stevia plantje gekocht. Bij mij binnen groeit ie al kool!

    1. Ik mis m’n blender ook, hahaha. Maar hij is erg handig en kan net weer iets anders dan de staafmixer en hakmolen. Maar ook die zijn fijn om te hebben. Super dat je een Stevia plantje kon krijgen, is best wel moeilijk.

Geef een reactie

