Bachbloesems, een natuurlijk alternatief voor medicijnen!

Uit ervaring weet ik dat medicatie soms noodzakelijk is. Het beste kun je ze zien als een laatste redmiddel en eerst andere middelen proberen die niet of minder schadelijk zijn voor je gezondheid.Je kunt hierbij denken aan Bachbloesems. Bachbloesems zijn geheel natuurlijk en zonder de schadelijke bijwerkingen, die gewone medicijnen wel hebben. Ze zijn inzetbaar bij diverse klachten en aandoeningen. Bij mij heeft het helaas weinig zoden aan de dijk gezet, maar van andere mensen hoor ik wel positieve ervaringen. Ieder lichaam is anders en het is belangrijk dat we er zuinig mee omgaan en goed voor onszelf zorgen.

Voor jullie heb ik deze week geen recepten, maar  gastblogger Chanoe. Zij gaat jullie iets vertellen over Bachbloesems.

Chanoe

Hi, ik zal me eerst even voorstellen! Mijn naam is Chanoe en ik ben 24 jaar, ik studeer natuurgeneeskunde en zit in het 3de jaar. Ook schrijf ik op mijn eigen site http://divinevitalityy.nl veel over gezonde voeding en probeer ik regelmatig lekkere en gezonde recepten te plaatsen.
Tijdens mijn studie heb ik al van alles geleerd over gezonde voeding, de psychische kant van veel problemen, kruiden, astrologie en Bachbloesem.
Bachbloesem heb ik inmiddels afgerond en heb daar al veel mensen mee kunnen helpen door Bachbloesem flesjes te adviseren en voor hun te maken. Het Siggie Iggie en mij een leuk idee om daar een stukje over te schrijven. Je kunt met Bachbloesem veel kanten op, het is veilig in gebruik en kent geen bijwerkingen. Ik zal eerst eens uitleggen wat Bachbloesem precies is.

Wat is Bachbloesem?
In de Bachbloesem remedies zit de energie van bloemen, planten, bomen en struiken.
Deze bloesems worden uitgekozen op basis van de huidige stemmingen en emoties. Het zet negatieve emoties om in positieve emoties. Doordat je niet altijd leeft vanuit jezelf en niet altijd de dingen doet die je werkelijk gelukkig maken of door bijvoorbeeld plotselinge gebeurtenissen in je leven, kan je lichaam in disharmonie raken. Door Bachbloesem in te nemen wordt het negatieve (ontstaan door de disharmonie) overspoeld met het positieve, waardoor je weer kan leven vanuit jezelf heft het als het ware blokkades op. Het werkt vooral erg op de psyche. De psyche is heel vaak de oorzaak van fysieke problemen dus je kunt veel klachten met Bachbloesem verhelpen of verminderen.

Hoe werkt Bachbloesem – De visie van Edward Bach
Het fijne aan Bachbloesem is dat je de oorzaak probeert op te zoeken en van daar uit Bachbloesems gaat adviseren, iedereen is anders en heeft een ander karakter en daar wordt in de medische wereld vaak veel te weinig naar gekeken. Een klacht zoals angst kan bijvoorbeeld komen door een trauma, maar het kan ook zijn dat je van karakter gewoon een angstige aanleg hebt. Doordat je naar de gehele persoon kijkt en niet alleen naar de klacht of ziekte kom je eerder bij de oorzaak van het probleem. We gaan namelijk allemaal anders met onze klachten om en elke klacht kan dus ook een andere oorzaak hebben.
Bachbloesems zijn ook preventief te gebruiken in bijvoorbeeld stressvolle situaties (verhuizing, nieuwe baan, eerste schooldag, examens en bijvoorbeeld tijdens zwangerschap of om stress voor en tijdens de bevalling te verminderen). Je kunt ook voor de meeste klachten een standaard Bachbloesem mix bestellen zoals voor; angst & paniek, boosheid, depressie, vermoeidheid, trauma, concentratiestoornissen, hooggevoeligheid, eenzaamheid en piekeren/zorgen maken. Deze categorieën werken vaak al wel in 90% van de gevallen heb ik gemerkt.

Bachbloesem is veilig in gebruik en geen bijwerkingen.

Het leuke aan Bachbloesem is dat het geen bijwerkingen heeft, wat vaak met veel medicatie wel zo is. Het is veilig in gebruik en brengt je beter in balans, waardoor je weer meer jezelf kunt zijn.Bachbloesems zijn vaak ook per flesje te koop maar het is beter om een mix te laten samenstellen voor specifieke klachten omdat één Bachbloesem vaak niet voldoende is. Bachbloesems zijn ook geschikt voor baby’s, kinderen en dieren.

Het leek me leuk om 2 voorbeelden van Bachbloesems te behandelen, omdat ik hiermee al veel resultaat heb geboekt. Ik dat veel mensen zich wel in een van deze 2 Bachbloesems zullen herkennen en een stukje herkenning is namelijk altijd fijn.

1. White Chestnut;

products__4fa4e3e5d898f8e71e0f7b3489b70efa

Deze Bachbloesem kun je vooral herkennen aan ongewenste gedachten, mentale discussies en chaos in het hoofd. Bij het gebruiken van deze Bachbloesem krijg je meer rust in het hoofd, innerlijke vrede en je leert welke gedachten wel en welke niet toegelaten kunnen worden.
Je kunt beter slapen, als je vaak wakker lag door het piekeren, omdat je hoofd rustiger is en daardoor val je sneller in slaap en word je nachtrust beter.
2. Mimulus;

mimulus_lutea

Deze Bachbloesem wordt vooral gebruikt tegen angst voor bekende dingen zoals vliegangst, angst voor de tandarts etc. Het wordt ook wel gebruikt bij verlegenheid en twijfelen door angst.
De resultaten die je kunt bereiken met Bachbloesem is; over je  angst heen groeien, je kalm en vertrouwensvol voelen.

Ik sta er elke keer weer versteld van wat voor verschil mensen merken bij het gebruik van Bachbloesems en dat is ook waarom ik dit zo interessant vind. Het is echt heel leuk om mensen bewuster te maken of te inspireren. Natuurlijk blijft het ten alle tijden belangrijk dat mensen nadenken over waarom ze uit balans raken. Bachbloesem kan bij deze disbalans ondersteunig bieden zodat mensen niet meteen naar medicijnen grijpen. Begrijp me niet verkeerd hoor, soms is medicatie gewoon nodig, maar het is nog fijner als je zelf je lichaam en geest met behulp van natuurlijke geneeswijzen zoals voeding, kruiden en Bachbloesems weer in balans kunt brengen.

Het is wel duidelijk dat ik ontzettend enthousiast ben over natuurlijke geneeswijzen en ik hoop dat steeds meer mensen zich hiervoor gaan openstellen en zich steeds beter beseffen dat je zelf ook heel veel kunt doen aan je eigen gezondheid.

Je kunt de Bachbloesems bestellen bij: http://divinevitalityy.nl/.

Liefs Chanoe,

———————————————————

Hopelijk hebben jullie iets aan deze informatie en kan het jullie helpen bij de zoektocht om je lichamelijk en/of geestelijk weer wat sterker te voelen.

Vind je dit nuttig? Ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat. ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Wil je als eerste op de hoogte zijn van m’n recepten? Bekijk dan  m’n recepten pagina op facebook.

Op facebook heb ik ook de groep Paleo, samen informatie delen opgericht. Wil je hier lid van worden? Klik dan hier.

Voor persoonlijk contact, kun je me benaderen via deze link of je kunt een berichtje achterlaten. ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel. De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

7 gedachtes over “Bachbloesems, een natuurlijk alternatief voor medicijnen!

    1. Voor zover ik weet is het niet schadelijk is in combinatie met andere geneesmiddelen. Maar je kunt contact opnemen met Chanoe, zij kan je hier meer over vertellen.

Geef een reactie

