Meeneem lunch!!!!

Als ik vroeger naar school ging, dan kreeg ik altijd een tupperware broodtrommel mee met volkoren boterhammen. Echt verrassend was het jammer genoeg nooit. Wij kregen zo min mogelijk zoet beleg mee en omdat ik geen vlees at, waren de broodjes voornamelijk besmeerd met halvarine en kaas. Af en toe een plakje tomaat of komkommer erop, maar dat was het dan ook wel weer. Er werd weinig nagedacht over variatie.  De broodtrommels van m’n vriendinnen waren meestal spannender, die kregen vaak wit brood met hagelslag of jam. Als ik geluk had, dan wilden ze af en toe wel een broodje ruilen, hahaha.

Boterhammen zijn makkelijk en snel klaar te maken en ook handig om mee te nemen. Het wordt lastig als je de boterhammen gaat vervangen voor iets anders tijdens de lunch, dit vergt toch wat meer nadenk werk. Ik heb makkelijk praten, want ik lunch tussen de middag altijd thuis en dan maak ik meestal een lekkere roerbakschotel, salade of soepje klaar. Het wordt lastiger als je luncht op je werk. Niet alle gerechten lenen zich ervoor om  mee te nemen en om koud te eten. De meeste mensen vinden het ook niet lekker om altijd alleen maar een rauwkost salade te eten. Ik heb daarom voor jullie wat nieuwe recepten bedacht die lekker en makkelijk mee te nemen zijn en die ook lekker zijn om koud te eten. Je  kunt ’s avonds gewoon wat extra klaar voor de lunch van de volgende dag.

Er wordt in de media de laatste tijd erg afgegeven op de gezondheidsfreaks. Hun lunches s zouden volgens de media bestaan uit een zielig hoopje sla met wat sombere chiazaden. Ik zal je zeggen dat deze salades helemaal niet zielig te noemen zijn en een veel lekkerder zijn dan altijd maar dat eeuwige broodje met kaas of worst.

  1. Geroosterde courgette salade met tuinerwtjes en feta
  2. Rode kool salade met rode bieten 

20141124_185351

3.  Rode kool salade met zoete aardappel 

Verder kun je alle recepten die bij de salades vermeld staan meenemen als lunch. Wil je nog meer tips en inspiratie? Lees dan m’n artikel dat ik voor “Vetvrij” geschreven heb, hierin staan een heleboel lekkere recepten en tips in 1 overzicht.

——————————————————————————————————-

Zaterdagavond verrassing:

Ik heb hiervoor m’n inspiratie opgedaan bij de Raw Food winkel. Ze hadden er sesam koekjes met vijgen en citroen liggen en het leek me een leuk idee om met deze ingrediënten brownies te maken. Voor de smaak moeten jullie deze x op het oordeel van m’n man vertrouwen, want ik ben de hele week al grieperig en verkouden, waardoor ik het dus niet echt goed kon proeven.Klik hier voor het recept.

20150419_194538

Eet en geniet!

Vind je het lekker? Ik vind het altijd leuk als je me dat laat weten!!!!————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Wil je als eerste op de hoogte zijn van m’n recepten? Bekijk dan  m’n recepten pagina op facebook.

Op facebook heb ik ook de groep Paleo, samen informatie delen opgericht. Wil je hier lid van worden? Klik dan hier. Voor persoonlijk contact, kun je me benaderen via deze link of je kunt een berichtje achterlaten. ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel. De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

2 gedachtes over “Meeneem lunch!!!!

  1. Ik wil graag met je eetstoornis groep meedoen als dat mag. Ik hoop dat dit de juiste aanmeldinsplek is. Alvast bedankt.

Geef een reactie

