Motivatie om verder te gaan!!!!

Vorige week schreef ik al dat ik de winters erg zwaar vind (en dat is nog zacht uitgedrukt). Het liefste zou ik alleen maar in bed blijven liggen. Het verleden heeft mij echter geleerd dat je daar niet verder mee komt. Belangrijk is dat je de dingen accepteert zoals ze zijn. Je verzetten tegen dingen die je toch niet kunt veranderen kost mega veel energie. Energie die je goed kunt gebruiken om op te staan, om een plan te maken en kijken waar je wel toe in staat bent. Eenmaal daar aangekomen zie je dat er best nog veel dingen zijn die je wel kunt doen. Oke, het lijkt niet veel als je jouw dagtaak vergelijkt met die van de linker buurman, maar wel als je het vergelijkt met die van de rechter buurman. Die zou je een helpende hand kunnen bieden.

Als je de dingen accepteert zoals ze zijn, dan kun je je weer openstellen voor alles wat er op je pad komt, soms is dat een paar dagen niets, maar soms krijg je uit onverwachte hoeken aanwijzingen, helpende handen of bemoedigende woorden. Ze zijn er echt, als je ze maar wilt zien. Van de week had ik ook zo’n moment waarop het helemaal niet meer zag zitten met het eten, ik had grote behoefte het bijltje weer neer te leggen en een andere koers te varen. Toen kwam ik dit mooie filmpje tegen. Ik kreeg meteen de behoefte om het met jullie te delen. Bij het zien van dit filmpje wist ik weer waar ik mee bezig was, dat ik op de goede weg zit. Het zien van dit filmpje gaf me motivatie om door te gaan, door te gaan met alles waar ik nu mee bezig ben. Door te gaan met het af rekenen van m’n eetstoornis, door te gaan met het omzetten van negatieve dingen in positieve dingen. Door te gaan met het helpen van andere mensen. Het gaf me moed om weer door te gaan met LEVEN. Het maakt niet uit wat je doet, maar wel dat je iets doet. Het belangrijkste is dat je voldoening haalt uit hetgeen je doet, zodat je aan het einde van je leven niet hoeft te zeggen: “had ik het maar gedaan, had ik maar iets van m’n leven gemaakt.”

Ben je nieuwsgierig naar het filmpje? Klik dan hier.

10291040_955833117764829_8429764076811158364_n

Voor deze week heb ik weer 2 echte winterse recepten voor jullie.

  1. Rodekool met appel en walnoten.
  2. Hachee met shiitakes.

Zaterdagavondverrassing:

Vorige week had ik lekkere stoofpeertjes gemaakt, ik vond ze zo lekker dat ik voor deze week iets met appels wilde gaan maken. Ik had al helemaal in m’n hoofd hoe ik het zou doen. Waarschijnlijk had ik me er te veel op verheugd, want oh……., wat viel dat tegen. Oke, het was niet vies, maar ik durf jullie echt het recept er niet van te geven. Omdat ik geen eten weg wil gooien, hebben we het braaf opgegeten. Ik vond dat wel erg moeilijk, want een traktatie waarop ik me heb verheugd, moet behalve gezond ook echt lekker zijn. M’n vriend kon er om lachen en denken: “de volgende keer beter”, maar bij mij bleef de teleurstelling lang hangen. Niet zozeer omdat het mislukt is, maar omdat ik weer een week moet wachten voordat ik iets heel lekkers mag maken en eten van mezelf. Daarmee zag ik meteen weer m’n dwangmatigheid om me vast te blijven bijten in dingen en mezelf geen extra ruimte te mogen geven. Ik zag meteen weer hoe streng ik voor mezelf ben, zucht.

Hebben jullie daar ook last van? En zo ja, hoe gaan jullie daar mee om?

Om jullie niet teleur te stellen heb ik wel een ander lekker recept. Toen m’n vriend laatst een dagje vrij had, heb ik deze appel-crumble- taart pudding voor hem gemaakt, om hem te verrassen en te verwennen. Je, je leest het goed wel om hem te verwennen, maar niet om mezelf te verwennen.

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Samen met “vetvrij” heb ik op Facebook een  recepten pagina opgezet, voor mensen die vegetarisch, maar toch zoveel mogelijk Paleo willen eten. Het zou leuk zijn als je hier je favoriete recepten wilt delen!!!!  https://www.facebook.com/gratispaleo?ref=hl

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

Geef een reactie

