Winterkost!!!!

Het was wel even schrikken toen ik van het weekeinde naar buiten toe ging. Alles wit en glibberig. Als ik heel eerlijk ben, dan heb ik een hekel aan sneeuw. Ik vind het vervelend dat ik niet meer vrij kan bewegen en bij elke stap moet nadenken. Als kind had ik er ook al een hekel aan. Ik was altijd erg bang om te vallen en ging sneeuwballen angstig uit de weg. Die angst was me natuurlijk aan me te zien, want daardoor werd ik juist een doelwit om sneeuwballen naar toe te gooien. Niet van die zachte, maar nee, van die knalharde ijsballen. Op school bleef ik vaak treuzelen totdat iedereen weg was en de kust veilig was, hahaha. Ik geef toe het kan ook erg mooi zijn, ik ben 1 x naar Oostenrijk geweest om te wandelen in de sneeuw. Een wereld van verschil, alles zag er zo mooi uit. Ook glibberig natuurlijk, maar omdat het zo mooi is ga je er toch anders naar kijken. Hier in de stad is er niets aan en is het mooie er snel af. Gelukkig zag ik vanmorgen alweer de bolletjes opkomen en dat gaf me een fijn gevoel, het voorjaar komt er weer aan. (oké, het duurt nog even, maar het is toch een fijne gedachte)!

images (3)

Afgelopen 2 weken heb ik weer achter de lichtlamp gezeten, maar het mag niet baten. Ik voel me op het moment slechter dan ervoor. Het valt me mee dat ik ondanks alles toch nog inspiratie heb om nieuwe recepten te bedenken. De uitvoering gebeurt vaak wel met hangen en wurgen, maar het is me toch maar weer gelukt om voor jullie een aantal lekkere winterreceptjes te maken.

  1. Gekarameliseerde spruitjes met vanille (en amandelen). Spruitjes, ik kan ze elke dag wel eten. En jij?
  2. Zuurkooltaart met bakbanaan.

Zaterdagavondverrassing: 

Als zaterdagavondverrassing heb ik heerlijke stoofpeertjes gemaakt. Zonder rode wijn, zoals dat gebruikelijk wordt gedaan. Ik was benieuwd of dat ook lekker zou zijn. Ze zijn echt heerlijk geworden en niet in de laatste plaats om het lekkere sausje dat ik erbij gemaakt had. Mmmmmmmm, ben je nieuwsgierig? Klik dan hier.

20150124_191913

Eet smakelijk!

————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Samen met “vetvrij” heb ik op Facebook een  recepten pagina opgezet, voor mensen die vegetarisch, maar toch zoveel mogelijk Paleo willen eten. Het zou leuk zijn als je hier je favoriete recepten wilt delen!!!!  https://www.facebook.com/gratispaleo?ref=hl

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

Geef een reactie

