100 berichten!!!!

Vandaag m’n 100 e bericht aan jullie. Dit vind ik best wel iets om trots op te zijn. 100 berichten en 139 recepten in nog geen jaar tijd. Ondanks het feit dat het bloggen me af en toe erg zwaar valt, is het me toch gelukt om  door te zetten en het niet op te geven. Om toch steeds weer een nieuw recept voor jullie te verzinnen en het dan zelf ook op te eten. Het klinkt misschien gek, maar jullie zijn mijn stok achter de deur om verder te gaan met eten en het lukt me steeds beter om m’n nieuwe eetpatroon vast te houden. Dank jullie wel!!!!

57149-100-BSTL-300x300

Toen ik een paar jaar geleden begon met het slikken van anti-depressiva,  werd me duidelijk verteld dat het soort dat ik zou gaan gebruiken, niet samen kon gaan met lichtmedicatie. Ik heb het toen verder ook uit m’n hoofd gezet. M’n nieuwe huisarts vond het echter nogal vreemd en is er achter aangegaan. Ze heeft overlegd met een andere psychiater en zijn tot de conclusie gekomen dat ik het gewoon moet proberen. Het kan zijn, dat ik een kleine “up” kan krijgen. Nou moet ik eerlijk zeggen: “laat die “up” maar komen”. Elke vorm van levensvreugde is mij welkom op dit moment. Ik voel me alsof ik met 100 kg lood aan m’n benen, ongeoefend de hoogste berg aan het beklimmen ben. Daarom zit ik nu sinds 1,5 week achter een lichtlamp, gelukkig heb ik ‘m zelf aan kunnen schaffen, want  een kuur duurt 2 weken en dat had ik echt niet getrokken als ik  iedere dag op en neer zou moeten reizen. De beste tijd om met lichttherapie te beginnen is eind augustus of begin september. Ik ben nu natuurlijk veel te laat, maar misschien valt er nog iets te redden. In januari weer 2 weken en dan volgend jaar op tijd beginnen. Ik ben erg benieuwd, maar ik probeer er maar niet te veel van te verwachten.Ik heb al zoveel gedaan tegen m’n depressies dat het voor een deel wel bij me zal horen, maar iedere verbetering is welkom! “Baad het niet dan schaad het niet”, toch?! (Om er over 10 jaar weer achter te komen dat het wel degelijk schadelijk is, hahaha)

beurer-tl40

Zaterdagavondverrassing:

Voor “Vetvrij” ben ik bezig met een review over Irish Moss. Irish Moss is een zeewier  dat zeer rijk is aan mineralen en anti-oxidanten en het wordt gebruikt als plantaardig bindmiddel. In m’n review zal ik jullie er alles over gaan vertellen, hopelijk hebben jullie nog even geduld, hahaha. Om toch een tipje van de sluier op te lichten, heb ik er de zaterdagavondverrassing mee gemaakt: dubbelvla. Ik hoor jullie al denken: “dubbelvla van zeewier”? Ja, het kan echt, al moet ik er wel eerlijk bij vertellen dat je wel de juiste ingrediënten nodig hebt, om er iets  lekkers van te maken.  De missie is geslaagd, want het is een heerlijk en romig toetje geworden. Nieuwsgierig? Klik voor het recept!

Verder wens ik iedereen weer een goede week toe. Hopelijk met veel “ups” (ook voor mij) in het verschiet!!!!

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Samen met “vetvrij” heb ik op Facebook een  recepten pagina opgezet, voor mensen die vegetarisch, maar toch zoveel mogelijk Paleo willen eten. Het zou leuk zijn als je hier je favoriete recepten wilt delen!!!!  https://www.facebook.com/gratispaleo?ref=hl

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

6 gedachtes over “100 berichten!!!!

Geef een reactie

