Overtuiging!!!!

Van de week kwam ik met iemand in contact die erge mooie gedichten schrijft. Ze vertelde me dat ze soms aan 1 woord genoeg heeft en dat het dan meteen in haar hoofd  begint te rollen. Zo bijzonder vind ik dat. M’n opa had dat ook, zelfs op 94 jarige leeftijd rolden de zinnen er zo uit. Jammer genoeg heb ik daar niets van meegekregen, want zelf kan ik nog geen sinterklaas gedicht schrijven. 1 van haar gedichten sprak me in het bijzonder aan en deze wil ik graag met jullie delen. Het gedicht heet: Overtuiging.


Overtuiging is hoe je naar dingen kijkt
Een paardenbloem is of onkruid of juist een mooie bloem
Regen is deprimerend of juist leuk om in de plassen te stampen
Werken is een moeten of juist inspirerend

‘Ik kan het niet’ dat is een overtuiging
‘Daar ben ik te dom voor’ ook
Zo heb je veel overtuigingen 
Ze helpen niet, totaal niet

Als je ze hoort, ergens in je hoofd
Als je ze tegenkomt, overdag of ’s nachts
Als je iemand ze hoort zeggen en denkt ‘ohhh’
Word dan wakker, luister ernaar

Luister naar je gedachtes, naar je overtuigingen
Zijn ze waar?
Zijn ze van jou?
Helpen ze je op weg of juist van je weg af?

‘Moeiteloos’, is ook een overtuiging
Moeiteloos van alles ineens wel kunnen
Zeker de dingen waarvan je zeker wist
Dat kan ik echt niet, heus niet

Kijk naar alles zoals een baby doet
Net of je alles voor het eerst ziet
Hoe mooi is dan een bloem
Kijk eens naar de regen of de wolken

Kijk om je heen 
Maak een nieuwe overtuiging
Het leven is mooi
Het leven is zoals het is en zo is het goed

foto-daar-is-de-lente-daar-is-de-regen
Geschreven door: Mariette Prins!!!!
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Samen met “vetvrij” heb ik op Facebook een  recepten pagina opgezet, voor mensen die vegetarisch, maar toch zoveel mogelijk Paleo willen eten. Het zou leuk zijn als je hier je favoriete recepten wilt delen!!!!  https://www.facebook.com/gratispaleo?ref=hl

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

4 gedachtes over “Overtuiging!!!!

Geef een reactie

