Foto’s en een zaterdagavondverrassing!!!!

Zoals jullie nu wel weten vind ik koken erg leuk. Ik houd ervan om op een natuurlijke manier de juiste smaken bij elkaar te zoeken in de juiste verhoudingen. Maar koken bestaat uit veel meer, boodschappen doen af wassen en opruimen. Boodschappen doen gaat nog wel, dan bedenk ik ondertussen wat ik kan gaan maken, maar de rest….. Je moet de keuken soms eens zien, als ik gekookt hebt. Compleet veranderd in een slagveld. Wij hebben een witte keukenvloer, dus je begrijpt dat die wel elke x geveegd en gedweild moet worden om het er goed uit te laten zien. Kruiden, groenteblaadjes, er valt van alles op de grond en de vetspetters van de kokosolie spetteren er ook vrolijk op los. Ik probeer alles zo veel mogelijk tijdens het koken op te ruimen en af te wassen. Aangezien ik 2 x per dag warm eten kook, begrijp je wel dat hier veel tijd en energie in gaat zitten, want ik houd niet van troep en vies. Ik begrijp ook niet dat anderen hun afwas een paar dagen kunnen laten staan, want dan zou de chaos hier niet meer te overzien zijn, hahaha.

Bij het maken van een nieuw recept voor m’n blog, komt er behalve dat nog meer bij kijken. Het recept moet er extra lekker uitzien, wat betekent dat je alles in mooie stukjes moet snijden, je het bord mooi moet aankleden en er moeten ook nog eens mooie foto’s van worden gemaakt en hier begint het voor mij pas echt te knellen, hahaha. Ik weet van mezelf dat ik goed en lekker kook. Ik vind het fijn als m’n gerechten snel klaar zijn en ik heb weinig geduld bij het bereiden van lange en uitvoerige recepten. Het liefste snijd ik m’n groente, makkelijk en snel uit de hand, zodat je dus grote en ongelijke stukken krijgt. Als ik speciaal voor de foto’s kook, dan probeer ik echt m’n best te doen op het maken van kleinere en gelijke stukken, maar door gebrek aan concentratie lukt dit niet altijd even goed.

Van foto’s maken heb ik al helemaal geen kaas gegeten. Voor ik met deze blog begon, maakte ik nooit foto’s, ik houd  er niet van en heb er geen geduld voor. Dit kun je natuurlijk ook zien aan m’n foto’s bij m’n recepten, ze missen de professionele uitstraling, die je bij veel andere bloggers wel ziet. Ik ben niet urenlang aan het fotoshoppen om het mooier te maken, je krijgt bij mij gewoon te zien hoe ik eet. En dat zijn niet hele mooie borden met kunstig uitziende gerechten. Ik doe wel steeds meer m’n best om het er beter uit te laten zien, maar vaak ontbreekt het me aan concentratie of energie. Als jullie me beloven om niet te twijfelen aan m’n kookkunst, dan beloof ik jullie om me te blijven focussen op het maken van betere foto’s.

Zaterdagavondverrassing:

Als ik vroeger bij m’n oma kwam stond er af en toe een Ferrero Rocher op me te wachten. Ken je die bonbons? Praline van binnen met knapperige nootjes plus een chocolade laag aan de buiten kant. Mmmmm, echt om te smullen vond ik dat. Ik heb dat effect proberen na te maken, alleen heb ik er in plaats van hazelnoot praline,  rozijnen praline in gestopt. De combinatie met de knapperige stukjes walnoot en chocolade aan de buitenkant, maakt het tot een overheerlijke bonbon. M’n mannetje gaf het een 9,5 en dat wil wel heel wat zeggen. Wil je weten hoe ik ze gemaakt heb? Klik dan hier.

20141025_200510

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Samen met “vetvrij” heb ik op Facebook een  recepten pagina opgezet, voor mensen die vegetarisch, maar toch zoveel mogelijk Paleo willen eten. Het zou leuk zijn als je hier je favoriete recepten wilt delen!!!!  https://www.facebook.com/gratispaleo?ref=hl

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

8 gedachtes over “Foto’s en een zaterdagavondverrassing!!!!

  1. Haha Siggie. Die afwas blijft bij mij inderdaad een paar dagen staan. 😀 Helaas. Net als veel andere dingen.

    Je hebt wel gelijk. Het is heerlijk als alles opgeruimd en schoon is. Ik kan niet koken als mijn aanrecht vol staat met afwas. Ik heb een schoon aanrecht en schone spullen nodig. Zeker als ik voor een ander kook. Daarom kook ik ook maar af en toe en nodig ik ook zelden iemand uit om te komen eten. 😉
    Ik heb ook niet de energie om én boodschappen te doen én alles op z’n plek te zetten én dan ook nog eens te koken én af te wassen én de boel schoon te maken.
    Als ik dit zo lees dan heb jij veel energie Siggie. Geweldig hoor.

    Wat je foto’s betreft Siggie. Ik heb nooit gedacht wat zien die er onprofessioneel uit. Nooit een moment bij stilgestaan. Ik denk dus dat dat wel meevalt.
    De foto´s zul je in de loop der tijd wel leren. Stapje voor stapje. Zo ben je ook met je blog en je FB pagina begonnen. Die zien er prima uit. Waarschijnlijk stel je zelf te hoge eisen aan jezelf.

    Ik weet zeker dat jouw kookkunst prima is. Daar twijfel ik geen moment aan. Alles wat met liefde wordt gekookt, moet wel lekker zijn.

    Ik heb alle vertrouwen in je.

    Ga zo door. 😀 😀 😀

    1. He thanks!!!! Ik krijg regelmatig ‘feedback” op m’n foto’s, maar ben blij dat niet iedereen zich eraan stoort. Qua energie is het maar van welke kant je het bekijkt, dank je wel voor deze gedachten verandering. Het ligt er maar aan met wie of wat je jezelf vergelijkt en ws ligt m’n lat ook veel te hoog, ja. Vind het moeilijk als dingen niet perfect genoeg zijn, maar ben het ah veranderen, het leven is geen perfectie, maar gevoel en beleving. Vervelend voor jou, dat jij niet aan koken enz toe komt, kan me voorstellen dat dat veel wroeging geeft, maar hopelijk kun jij ook in stapjes gaan werken, je bent er al aan bezig en hopelijk gaat het dan steeds makkelijker. Sterkte.

  2. Hee lekker receptje weer. Enne, wat de troep in de keuken betreft: heeeel herkenbaar. De grond, o ja, soms twee keer per dag stofzuigen/dweilen…
    De foto’s vind ik niet altijd geweldig, inderdaad, ik vind dat zelf niet zo belangrijk, kijk altijd meteen naar de ingrediënten. Maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen wel van belang is. Bij mooie foto’s, mooie gerechten denk ik wel vaak: zo mooi kan ik het toch niet krijgen (klopt ook vaak wel). Maar ja, het oog wil ook wat he?
    Ik twijfel totaal niet aan je kookkunst. En ben het met Loes eens: stapje voor stapje. Er oog voor hebben is al een eerste grote stap. En ik vind dat het wel steeds mooier wordt de laatste tijd hoor!!!!

    1. Thanks, fijn dat het je is opgevallen, maar het is geen hobby van me en of dat het ooit wordt? Ja, dus jij kookt ook altijd op de grond, weet ook niet hoe het komt, te klein aanrecht denk ik. Groetjes.

  3. Bij mij gaat het inderdaad om gevoel en beleving. Een plaatje moet weergeven dat het smakelijk is. Het hoeft (voor mij) niet perfect te zijn. Fotograferen is ook een vak op zich. De een heeft een natuurlijke gave. De ander moet leren hoe je goede belichting e.d. hebt. Verder een leuk bord, een mooie schaaltje. Kan zomaar uit de kringloopwinkel komen. Dan heb je niet een heel servies nodig. 🙂
    Het bordje hierboven is ook leuk. En dan de rode achtergrond. Hier is over nagedacht. Goed hoor Siggie.

    1. Thanks, lieve Loes. Vind zelf de bordjes ook erg mooi, hand geschilderd en speciaal voor de foto’s gekocht. Heb laatst idd ook 2 mooie borden bij de kringloop gekocht. M’n vriend maakt altijd de gezellige sfeer, met kaarsjes.

Geef een reactie

