Alles is relatief!!!!

Elke woensdag heeft m’n mannetje een vrije dag. We houden deze dag altijd vrij voor ons samen en proberen er dan een feestje van te maken. Meestal gaan we ergens lekker rustig een krantje lezen, maar nu het weer kouder wordt is het idee om wat vaker naar de film te gaan. Ook al voel ik me erg slecht op het moment, ik probeer deze dagen toch mee te gaan. Gelukkig heb je bij het kijken van een film heb je geen andere mensen nodig en hoef je lekker je mond niet open te doen. Afgelopen week hebben we de film: BROZER bezocht. Dit is een Nederlandse film. Nou houd ik meestal niet van Nederlandse films, vaak is dit alleen maar een hoop gevloek en veel seks. Maar dit was een erg mooie film. Het was meer een combinatie tussen een film en een documentaire. Het was waar gebeurd en dat geeft het een extra dimensie. Het greep me vanaf het begin bij de keel. De film gaat over 4 zussen, waarvan er 1 kanker krijgt. We volgden haar aftakelingsproces en het contact met de zussen onderling. Iedereen ging er op z’n eigen manier mee om. De film ging  over de veerkracht van de mens, liefde en de confrontatie met het onvermijdelijke. De film eindigde met een liedje dat heet: alles is relatief, al het andere is zo erg nog niet.

En zo is het ook, alles is relatief in het leven, als we het leed van een ander zien, dan denken we allemaal dat we daar niet tegen opgewassen zouden zijn. Maar eenmaal zo ver, dan heb je geen keus en ga je toch door. Je maakt er het beste van. Ik denk dat iedereen z’n portie wel krijgt in het leven. Ieder op een andere manier, de een wat eerder dan de ander. Zo’n film zet weer even de puntjes op de I. Soms ga ik zo op in mezelf en hoe slecht ik me voel, dat ik wel eens vergeet hoeveel ik wel nog heb en hoeveel mooie dingen ik nog heb om voor te leven. Dat ik erg dankbaar ben erg bevoorrecht mag zijn. Dat ik ondanks m’n depressies m’n leven toch weer een goede invulling heb gegeven. Ik ga me proberen vast te houden  aan het feit, dat als de lente komt, ik me weer wat beter zal gaan voelen en dat is niet wat iedereen kan zeggen, toch!!!!

10670277_846031968801844_3522372189606715069_n

Gelukkig heb ik niet alleen maar sombere verhalen. Ik kreeg van de week te horen dat ik reviews mag schrijven voor Aman Prana. Ik vind dit echt erg leuk. Aman Prana heeft erg goede biologische producten. Als je van dat merk iets koopt, dan weet je zeker dat het een goed product is en je niet opgelicht wordt. Het is een soort Rolls Royce onder de biologische merken.

Zaterdagavondverrassing:

Afgelopen donderdag gingen m’n hakkerdje en m’n staafmixer tegelijkertijd kapot, grrr….. Omdat ik het zoveel gebruik, wilde ik nu wel echt een goede kopen, eentje die ook erg fijn hakt. Bij m’n oude was dat niet het geval, het koste me vaak nog veel kracht en kromme vorken (hahaha) om alles echt goed fijn te krijgen. Even speuren op het internet en ik heb degene gekocht die als beste uit de test kwam bij de consumentenbond. Lang leve internet, niks geen gezoek in winkels en niks geen gesjouw. 1 druk op de knop en je hebt het de volgende dag in huis (oke, iets meer dan 1 druk, hahaha). Hij kwam net op tijd om m’n zaterdagavond verrassing te maken. Hij is echt super en hakt alles in een mum piep en piep fijn. Voor jullie heerlijke appel-kaneel rondo’s (klik hier voor het recept) gemaakt.

Ook heb ik na veel wikken en wegen een droogoventje gekocht. Terwijl ik dit schrijf, zit de 1e lading in de oven. Wat zit erin? Boerenkool, lijnzaadcrackers en walnoten.  Ik ben erg benieuwd, ik wilde de crackers en boerenkool chips al zo lang maken. Ik zal jullie op de hoogte houden over m’n ervaring met deze oven.

Verder wil ik iedereen weer een goede week wensen en hopelijk helpt m’n tekst hierboven jou om de moeilijkheden van het leven weer beter te relativeren.

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

2 gedachtes over “Alles is relatief!!!!

    1. Thanks!!!! Film is echt prachtig en triest tegelijk. Probeer me te blijven focussen op de mooie dingen. De bloemen en de bijtjes, zeg maar. Lieve groetjes.

Geef een reactie

