Koken met THEE!!!!

Ik vind het altijd erg leuk om te speuren naar recepten op het internet. Kookboeken heb ik niet, omdat ik nooit het volledige recept gebruik. Ik speur op internet, om inspiratie op te doen en maak er dan een heel ander recept van. Zo dus ook met thee.

Thee zou je denken, dat kun je toch niet eten? Ja hoor, de meeste theesoorten kun je gewoon eten. Maar als ik het heb over thee, dan heb ik het niet over de gewone English breakfast thee of Earl Grey, maar over kruiden thee. Ik heb 3 recepten gemaakt van 2 verschillende soorten Yogi thee.

Dit is wat Yogi thee over hun producten schrijft: “De producten van YOGI TEA® vinden hun basis in de oude traditie van de Ayurveda, die zijn aangepast aan de specifieke behoeften en verwachtingen die mensen in de hedendaagse maatschappij hebben. YOGI TEA® gebruikt uitsluitend hoogwaardige ingrediënten. Alle grondstoffen worden tijdens het verwerkingsproces herhaaldelijk getest op smaak, uiterlijk en zuiverheid en worden bovendien ook getest door een extern, onafhankelijk laboratorium”. Klinkt niet verkeerd toch? Ze hebben echt veel verschillende soorten. Ik vind de thee nogal prijzig, dus het zijn echt recepten voor af en toe iets extra”s. (17 zakjes voor E 2,99). Stiekem vind ik het wel een beetje zonde van die theezakjes eromheen, die je nu dus niet gebruikt, maar omdat ik verder bijna altijd losse thee drink, mag het af en toe van mezelf.

Ik heb de volgende 3 recepten voor jullie bedacht:

  1. Courgette spaghetti met “Ginger Lemon thee” en broccoli (klik hier voor het recept).
  2. Kruidige “Sweet Chai” pompoen brood (klik hier voor het recept).

 

Zaterdagavond verrassing:

Ik ben dol op pompoen  en ben erg blij dat het seizoen weer begonnen is. Dan zijn ze lekker voordelig. Je hebt verschillende soorten maar de oranje vind ik het lekkerste, hoe roder hoe zoeter ze zijn.Een fijn weetje: de oranje pompoenen zijn altijd biologisch. Ook hoef je deze pompoen niet te schillen, deze smaakt juist heerlijk als hij gekookt is.

2014-07-31 11.46.57

 

Voor jullie een lekker taartje bedacht van deze heerlijke groente. Ik heb er een zoete variant van gemaakt, zodat hij past bij de zaterdagavond verrassing. Hier heb ik ook gebruik gemaakt van “Sweet Chai” tee. Nieuwsgierig geworden naar recept nr 3? (Klik hier).

 

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

 

 

 

Geef een reactie

