Falen!!!!

Een erg hectische week achter de rug. Weer een aantal proef bestellingen  gehad en wat nieuwe afspraken kunnen maken met restaurants. Erg spannend allemaal en erg leuk. Bij 2 restaurants is het niets geworden, de verkoop liep niet goed. Maar volgens mij had dat ook te maken met de presentatie. Als je “gluten vrij en suikervrij” zoetigheid verkoopt, dan moet je dat ook als zodanig aanprijzen, zodat de klanten het duidelijk kunnen zien. Maar ondanks m’n aandringen, werd daar niets mee gedaan. En tegenwoordig kun je er vanuit gaan, dat bijna overal gluten en suiker inzit. Gelukkig heb ik het daardoor niet helemaal als een persoonlijk falen ondervonden, maar het heeft m’n faalangstige gevoelens wel weer erg getriggerd.

Omdat ik nu bijna iedereen wel verteld heb waar ik  nu mee bezig ben, vind ik het wel moeilijk om ook te vertellen dat het niet overal lukt. Ik heb het gevoel dat ze denken dat dit weer m’n zoveelste mislukte onderneming is of wordt. Zo’n beetje van: zie haar toch weer ploeteren. Ik weet dat ik zo niet moet denken en dat ik juist kracht moet halen uit het feit, dat ik weer zover ben dat ik dit weer kan doen, maar het voelt gewoon zo. Ik heb in m’n leven al zoveel geprobeerd, maar moest het meestal snel opgeven, omdat m’n gezondheid het niet toeliet. Hopelijk lukt het me wel om dit nieuwe vast te kunnen houden, maar behalve dat ik wel mezelf erg in acht moet houden, heb ik weinig te zeggen of de verkopen goed zullen slagen. Ik moet dat stukje uit handen geven. En als het niet lukt, mezelf niet verder onder te dompelen in m’n faal gevoelens.

En zo kom ik vanzelf ook weer terug bij het eten. Falen en aankomen, zijn voor mij hetzelfde. Ik kan niet meer voldoen aan de door mij opgestelde eisen. Ik houd het niet eten niet meer vol en wil me ook niet meer zo voelen, dus ik eet weer regelmatig en goed. Ik heb steeds meer het gevoel dat m’n anorexia plaats gaat maken voor andere dingen. Maar dat stemmetje: “zie je wel, je kunt het niet, je bent een slappeling”, is vaak erg groot aanwezig. Niet eten geeft me een soort macht, een soort van aanzien, het geeft me het gevoel dat ik iemand ben. Ja, het klinkt raar, ik weet het. Maar dit is hoe ik het voel. Ik haal m’n persoonlijkheid nog steeds te veel uit m’n getalletje op de weegschaal.

Als m’n ondernemingen met het maken van “gezond zoet” wel zullen slagen, dan moet ik proberen om me ook daar weer niet te veel achter te verschuilen, want ook zonder dat ben ik zoals ik ben en ook zonder dat ik iets bereik, mag ik er zijn. Pfff, een lange weg te gaan nog, maar toch voel ik de laatste tijd steeds meer, dat de weg ernaar toe steeds minder strak voelt en er steeds meer bloemen op het pad verschijnen.

Hopelijk snappen jullie iets van m’n geraaskal, want ik blijf het moeilijk vinden om m’n gevoelens onder woorden te brengen.

1554582_431699353636817_8093900290283883393_n

 

Zaterdagavond verrassing en citroencake!!!!

Ook heb ik deze week weer een nieuwe zaterdagavondverrassing voor jullie: Wortel/ citroen taart (RAW). Op de boerenmarkt had ik een heerlijke zak vol met worteltjes gekocht, zo uit de grond vandaan, dus erg vies met de aarde er nog aan. Ze zijn erg lekker en ik heb er een aantal lekkere dingen mee gemaakt.  Ben je nieuwsgierig naar de ingrediënten die ik heb gebruikt voor deze taart? Klik dan hier.

Ook heb ik voor m’n mannetje en mezelf een heerlijke en kruidige wortel/citroencake gebakken. Klik hier voor het recept.

Verder wil ik iedereen een fijne week toewensen en vragen om het niet op te geven, er ligt veel moois in het verschiet, achter de donkere wolken. Ik mag er steeds meer glimpen van opvangen en ik hoop jij ook!!!! 

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

 

6 gedachtes over “Falen!!!!

  1. Hoi Siggie. Ik zie het niet als falen van jouw kant hoor Siggie, maar als falen van het restaurant. Zij doen de proefbestelling. Daar hebben ze een reden voor gehad.
    Als ze niet in staat zijn om de juiste reclame te maken, dan doen zij verkeerd werk. En in plaats van het te laten ‘bederven’, kunnen ze de klanten, naast wat ze uiteindelijk bestellen, ook een klein stukje geven om te proeven wat het is. Een soort ‘mini petit four’ met de compliment van de chef. 😀
    Dus fout van het restaurant. Soms moet je eerst weggeven om interesse te kweken. Zij moeten de reclame maken en hun klanten bewust maken. Ze hebben toch de proefbestelling geplaatst? Wat was hun doel daarachter? Ze kunnen ook reclame maken als mensen tijdig reserveren en belangstelling hebben voor raw gebak (suikervrij en glutenvrij), dat ze daarna de bestelling aan jou door kunnen geven zodat jij tijdig kunt leveren. Geef wel op wat jij zelf als uiterste datum ziet dat je dat kunt leveren.

    Is het een idee om een ontwerp te maken voor in of bij de menukaart waarin jij zelf het product aanprijst? Als de gasten een toetje willen uitzoeken, dat men een kopie krijgt wat jouw toetje inhoudt, zodat mensen zelf kunnen lezen over jouw product. Desnoods maakt het restaurant er zelf kopietjes van. Jij levert het origineel aan. Je kunt het goed onder woorden brengen, dus dat zal geen probleem zijn.
    Het personeel heeft er verder ook geen verstand van en wat je niet weet kan je niet op de juiste manier aanprijzen.

    Ondernemen is ploeteren Siggie. Iedere dag weer. En soms heb je een makkelijke dag.
    Ik ben blij met de bloemen op je pad. Die geven kleur aan je leven. 😀

    Ook heb je tegenwoordig van die kleine vrieskastjes (tafelmodel). Misschien heb je daar ruimte voor en kun je een klein voorraadje in je vrieskastje houden?

    Ik ben gek op de smaak van citroen door een toetje. Ik ga zo even kijken wat je nu weer voor lekkers hebt bedacht. Je rauwe taart en je cake. Ik zal in ieder geval je recepten opslaan en hoop ooit zover te komen dat ik mezelf ga verwennen met lekkere gerechten en maaltijden.

    En denk eraan. Falen is geen optie. Daarvoor ben je te goed. Kop op en doorgaan. (Y)
    En zonder meer ben je goed zoals je bent.

    1. Hoi, Loes. Bedankt voor je opbeurende mail. Je hebt me op een aantal ideeën gebracht, super. Toevallig hebben we pas geleden een klein vrieskistje gekocht, erg handig, staat op zolder. Maar de dingen die ik maak gaan niet id vriezer en omdat ze ongebakken zijn, blijven ze langer vers dan andere producten, dat is weer een voordeel.
      Maar ik ga wat doen met je tips.
      Liefs!

    1. Ja, herken je die afschuwelijke faal gevoelens? Maar zoals Loes mooi beschrijft, het is geen optie, kop op en doorgaan. Hopelijk kunnen we door herkenning elkaar weer verder helpen. Heb je mail ontvangen, bedankt.

  2. Jouw verhaal is voor mij geen geraaskal. De redenatie over falen/aankomen heeft ook geruime tijd op precies dezelfde manier door mijn hoofd gespookt. Ik hoop dat jouw ”bak-onderneming” jou meer zelfvertrouwen geeft, zodat dat de overhand kan gaan nemen en dat je daar dus ook goed in bent. En overal geldt; perfectie hoeft niet en niet alles kan nou eenmaal altijd goed gaan. En zelf geniet ik er stiekem ook wel van als iets me is gelukt dat ook veel moeite heeft gekost. Good luck!

    1. Hoi V, bedankt voor je bemoedigende woorden.Idd hoe meer moeite hoe groter de overwinning.Hopelijk heb jij je gedachten kunnen overwinnen en hopelijk lukt mij dat ook. Liefs.

Geef een reactie

