Lekkere en snelle gerechtjes!!!!

Deze week erg druk bezig geweest met m’n maaksels voor het restaurant. Erg leuk, maar ook best wel stressie. Voor mezelf ben ik snel tevreden, maar nu komt het er echt op aan en moet het er toppie uitzien. Maar ik leer er een hoop van. Een moeilijk punt blijft wel dat ik nogal behoefte heb te snoepen tijdens het maken en daar erg mee worstel. Maar aan de andere kant ben ik wel erg trots op mezelf dat ik zover ben gekomen en dat ik nu best wel veel eten in huis heb liggen. Omdat ik van de een op andere dag een opdracht kan krijgen, moet ik dus een voorraadje hebben. Ik heb het niet op zolder gelegd, maar gewoon in de keuken en het gaat heel goed. Het blijft niet meer zo aan me hangen en geeft niet meer zo die onrust als het vroeger gaf. Dit komt echt doordat ik mezelf meer toe sta en liever voor mezelf ben geworden.

Deze week nog even geen nieuwe zaterdagavond verrassing voor jullie, maar wel wat andere receptjes.  Omdat je niet altijd zin of geen tijd hebt, om uitgebreid in de keuken te staan, maar toch wel wat lekkers wilt eten, heb ik hier wat simpele, snelle, maar ook lekkere receptjes gemaakt.

1.Ananas-brood pudding. Dit idee is ontstaan, nadat ik een ananas brood had gebakken. Deze wilde echter niet hard worden, maar de smaak was zo lekker dat ik er besloot pudding van te maken.

Voor 1 persoon heb je nodig:

  • 20 gram kokosmeel
  • 1 ei
  • 150 gram ananas
  • 2 theelepels Gember (ik heb gemberthee gebruikt, deze is gedroogd en gemalen)
  • 2 theelepels Kaneel
  • 0,5 theelepel Kruidnagel
  • 0,5 theelepel Nootmuskaat
  • 10 Stevia zoetjes (fijn geprakt) of ander zoet
  • Grasboter (optioneel)

Bereidingswijze:

  1. Goed de klontjes uit de uit de kokosmeel halen
  2. Het ei erdoorheen roeren
  3. 100 gram ananas pureer je door het beslag heen
  4. de kruiden erdoor heen pureren
  5. Als laatste de overgebleven 50 gram ananas er doorheen roeren

De oven goed voorverwarmen en bakken voor +/- 20 minuten op stand 6. ( ongeveer 200 graden). Je zou het ook voor 2 minuten in de magnetron kunnen doen, maar zelf houd ik er niet van om m’n eten inde magnetron te bereiden.

6.Het lekkerste is om er nog wat klontjes grasboter overheen te doen, als hij net uit de oven komt!!!!

2014-07-25 19.16.12

Dit zijn hele handige kleine pannetjes, ook ideaal voor eier-muffins!

Eet smakelijk!!!!

2.Stamppot zonnebloemkiemen met gebakken uien.

Je hebt nodig voor 1 of 2 personen*:

  • 400 gram knolselderij
  • 100 gram krulsla
  • een flinke hand met zonnebloemkiemen
  • olijfolie
  • mosterd (optioneel)
  • zout, peper (optioneel)

Bereidingswijze:

Stamppot:

  1. je haalt de schil van de knolselderij af en snijdt hem in stukjes
  2. je stoomt deze gaar
  3. krulsla fijn snijden
  4. deze erdoorheen roeren of pureren
  5. zonnebloemkiemen erdoor heen doen
  6. zout, peper of mosterd naar wens gebruiken
  7. In plaats van jus, doe je er heerlijk wat olijfolie overheen, dit maakt het extra lekker(en gezond).

2014-07-20 19.43.06

Gebakken uien

Bereidingswijze:

Je snijdt wat uien fijn en bakt deze in flink wat kokosolie. Op smaak brengen met wat kruiden.

* omdat knolselderij nogal machtig is, aten wij dit met z’n tweeën met een eier- muffin en nog wat extra gewokte groenten erbij.

3. Romige courgette soep.

je hebt nodig voor 2 personen:

  • 800 ml water
  • 450 gram courgette
  • 1,5 middelgrote ui
  • 2 eieren (rauw)
  • Oranje pompoen
  • stukje verse gember (fijn raspen)
  • 2 teentjes knoflook
  • peper
  • Keltisch zeezout of bouillonblokje ( zonder gist)
  • 1 theelepel kerrie

Bereidingswijze:

  1. water aan de kook brengen samen met een bouillonblokje
  2. groente meekoken
  3. 2 eieren erdoor heen roeren met de garde
  4. alle kruiden erdoor doen en pureren
  5. met een Julienne dunschiller wat sliertjes snijden van de pompoen en als  vermicelli even heel kort mee warmen
  6. als je geen bouillonblokje hebt gebruikt, doe er dan op je bord nog wat Keltisch zeezout doorheen.

20140806_193203

4. Speculooshartjes. Leuk om een x je lief te verrassen.

Voor 2 hartjes heb je nodig:

  • 45 gram Medjoul dadels (2 grote)
  • 15 gram sesamzaadjes (vooraf geweekt en gedroogd)
  • 2 theelepels speculaas kruiden
  • 1 klein puntje vanille
  • klein beetje Keltisch zeezout (sol)

Bereidingswijze:

Alle ingrediënten in de blender en het in de hart vormpjes doen. Dit even laten stijven in de koelkast. Uit de koelkast halen en de hartjes uit de vormpjes halen.

20140811_201757

 

Hopelijk heb ik jullie weer op ideeën kunnen brengen.

Eet smakelijk en een goede week!!!!

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

 

 

 

Geef een reactie

