Cafeïne!!!!

Eindelijk na 3 weken wachten, heb ik m’n onderdeel voor de blender weer binnen. Kan dus eindelijk het felbegeerde ijs maken, zoals ik het in m’n hoofd heb.  Ook is, na 5 weken wachten, ipv binnen 5 dagen, de nieuwe vrieskist binnen gekomen. Kan dus flink gaan bakken. Omdat we maar een klein vriesvakje hadden, kon ik pas iets nieuws bakken als het oude op was. Nu kan ik dus meerdere baksels tegelijk invriezen. Dit betekent ook dat er meer keus is. Nu vind ik het maken van keuzes in het dagelijkse leven al heel erg moeilijk. Laat staan met eten. Ik kan echt m’n hoofd breken over het maken van de simpelste beslissingen. Welles/ nietes, links/rechts, ik kom er vaak niet uit.

Maar goed de zaterdagavondverrassing: Ijs moest het worden. Stukjes banaan in de vriezer en daarna in de blender. Ik wilde er een gezond omega 3 ijsje van maken. Dit ook voor m’n mannetje, omdat hij naar m’n idee daarvan veel te weinig binnen krijgt. Maar hem krijg ik echt niet aan de zalm, walnoten en chiazaad, dan moet ik het dus maar verstoppen. Het zijn soms ook net kleine kinderen, hahaha!!!!

Voor ik verder ga met m’n verhaal, zal ik even kort vertellen dat ik niet goed tegen cafeïne kan. M’n kopje koffie ’s morgens ( ja, ik drink iedere dag 2 kopjes koffie), is dan ook cafeïne vrij. Ik kon er altijd tegen, totdat ik van de 1 op andere dag last kreeg van hartkloppingen. ’s Morgens koffie met cafeïne, betekent voor mij de hele dag hartkloppingen en ’s avonds niet kunnen slapen. Heel vervelend dus. Wat heeft dat nou met de verrassing te maken, zou je denken? Voor de verrassing wilde ik cacao gebruiken en daar zit ook cafeïne in. Weliswaar wat minder dan in koffie, maar evengoed een flinke hoeveelheid. Omdat m’n hang naar chocolade vaak groot is, verstopt m’n mannetje het en haalt het te voorschijn als ik het wil gaan gebruiken. Het begon dus ’s middags al, met warme chocolade melk van kokosmelk en water. Eerst een papje maken met veel cacao en Stevia, dat helemaal opeten en daarna nog een x de drank maken en drinken. Later dus het cacao gebruiken voor het ijs. Nou snoep ik altijd tijdens het koken en nu dus ook weer die cacao. Tja en toen begonnen de eerste bellen al te rinkelen in m’n lijf. Maar het ijsje was al gemaakt en zat in de vriezer. Dus ik moest echt met pijn in m’n hart zeggen tegen mezelf, dat ik er niet aan mocht beginnen, wilde ik nog enigszins kunnen slapen ’s nachts.

Dus wel een zaterdagavond verrassing, maar alleen voor m’n mannetje. Hij heeft m’n portie ook gewoon opgegeten, omdat als je het te lang in de vriezer bewaard, het gaat kristalliseren en je er niets meer mee kunt doen. Vond hij helemaal niet erg, hahaha.

1 missie is in ieder geval geslaagd: hij heeft zijn dosis omega 3 vetten weer binnen gekregen.

20140726_194409

Wil je weten hoe ik het ijsje heb gemaakt? Klik dan hier voor het recept.

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

 

4 gedachtes over “Cafeïne!!!!

  1. Wat fijn dat je blender weer gemaakt is. Heb de mijne aan mijn moeder gedoneerd, deed er niet zoveel mee en heb een goede staafmixer..
    Ik drink sinds kort geen koffie meer in de ochtend, kreeg last van mijn maag maar dat bleek van de spanning te zijn maar mijn hoofd heeft dat gekoppeld aan de koffie..Dus nu drink ik caffeine vrije of granenkoffie (yannoh) dat bevalt prima..en soms ’s middags 1 bij de lunch, als ik niet thuis lunch. Ik ga vooral stuiteren van zwarte thee.. dus dat drink ik vrijwel nooit. Ik wist trouwens niet dat er in cacoa ook caffeine zat.

  2. Hoi, ik drink ook granen koffie af en toe, best wel lekker he? Vooral met kokosmelk en wat vanille-extract erin. Groene thee bevat ook cafeïne, wist je dat? Heb je met cacao geen last dan? Groetjes.

  3. Nee dat wist niet..Ergens ook niet handig om te weten omdat dit voor mijn hoofd voor ‘twijfel’ kan zorgen. Overigens drink ik het niet super veel net zoals cacoa trouwens, behalve een boterham met chocopasta (slecht..I know).. voor rest ben ik niet zo’n chocaholic. Ik heb ooit granenkoffie met hennepmelk gemaakt dat is ook lekker. Voorlopig hou ik het gewoon bij water..Wat voor soort/merk kokosmelk gebruik je dan?

    1. Met Hennep vind ik het idd ook lekker. Ik maak m’n kokosmelk zelf van geraspte kokos. Hhttps://zijeetook.wordpress.com/recepten/kokosmelkamandelmelk/. Dit is het recept. Als je het in de winkel koopt, dan zit het in giftige blikjes en ook nog eens erg duur. Ik maak het ook met water hoor, maar dan een scheutje kokosmelk erin, net als met gewone koffie. Groetjes.

Geef een reactie

