“To Do” !!!!

Ik kom de laatste tijd overal van die zogenaamde “Bucket lists” tegen. Vol verbazing lees ik wat mensen nog allemaal willen doen, voor ze niets meer kunnen, dan leven van hun herinneringen of sterven. Het ene is nog grootser dan het andere. Nou snap ik het wel een beetje, je moet altijd uitdagingen in het leven hebben, anders is er niet zo veel meer aan. Ik had vroeger ook altijd grootse plannen voor later. Maar inmiddels heb ik geleerd  dat later NU is en dat ik dan nog steeds ben wie ik ben en me nog steeds voel zoals ik me voel. Dat heeft lang pijn gedaan, maar inmiddels heb ik dat ook los kunnen laten. Het heeft geen zin dingen te gaan najagen die niet haalbaar zijn (ook al zou je dat wel heel graag willen). Het is zoals het is en het is goed zo. Ik probeer er het beste van te maken. In het nu te leven en het per stap te bekijken. En ik heb al vele stappen gemaakt, de laatste tijd. Geen zeven- mijls stappen, maar gewone kleine stapjes die voor mij te behappen zijn. En……. ik ben trots, ik ben tevreden. Ik wil ’s avonds in m’n bed kunnen stappen en denken:

  1. Heb ik me aan m’n eetschema gehouden?
  2. Heb ik  gedaan wat ik wilde doen?
  3. Heb ik geprobeerd een goed mens te zijn?
  4. Heb ik me open kunnen stellen voor andere mensen?
  5. Heb ik geprobeerd andere mensen te helpen?
  6. Heb ik goed voor mezelf gezorgd?
  7. Heb ik goed voor m’n mannetje gezorgd?
  8. Heb ik om me heen gekeken, naar de schoonheid van de natuur?
  9. Heb ik kunnen genieten van mooie muziek?
  10. Heb ik God bedankt voor alles wat hij mij gegeven heeft?
  11. Heb ik ook nog mezelf kunnen zijn, in dit alles?

En als ik daar allemaal ja op kan zeggen, dan is het goed zo, dan ben ik een rijk en gezegend mens. Kan ik er geen ja op zeggen? Dan zijn dat de punten waar ik de volgende dag dan weer aan kan gaan werken. Dus dat wordt dan mijn “Bucket list” voor later!!!!

1920126_1427309177509826_2109573757_n

Zaterdagavondverrassing:

Voor “Vetvrij”, mag ik een aantal reviews schrijven voor nieuwe producten. Dit vind ik erg leuk en is weer een nieuwe uitdaging op het gebied van eten. Onbekende producten, weg uit m’n veilige zone. Ik kreeg een aantal producten thuisgestuurd, waaronder Goij bessen. Nou liggen Goij bessen tegenwoordig bijna in elke winkel, maar ik had ze nog nooit gegeten. Het zijn nachtschades en daar ben ik een beetje voorzichtig mee. Maar een x proberen kan geen kwaad, aangezien ik er geen directe klachten ervan krijg. Ze zijn erg lekker, maar het leukste is natuurlijk om er wat leuks van te maken.  Ik heb er Goijnies van gemaakt. Voor het recept, kun je hier klikken. Hopelijk houdt jij ook van Goij bessen of ben je er nieuwsgierig naar geworden.

Wil je jezelf en mij ook uitdagen tot het maken en eten van iets, laat het me weten, dan bedenk ik een recept en gaan we het samen eten. Samen staan we sterk, toch?         

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

download (2)

 

 

Een gedachte over ““To Do” !!!!

  1. Mooi artikel weer!!!! Inderdaad goed om je deze dingen af te vragen elke avond. En dan inderdaad de dingen die ‘nee’ zijn, als kansen zien voor de volgende dag, niet jezelf afstraffen… Wel een aandachtspuntje voor mij… En VANDAAG leven. Dankjewel weer voor de reminder!

Geef een reactie

