Wedstrijd

Terwijl Nederland massaal in de ban is van voetbal, het strijden om de Wereld cup, strijd ik met mezelf. Was het maar tegen iemand anders, dan kon je lekker samen vechten en je frustraties eruit gooien. Maar helaas, m’n strijd is puur op mezelf gericht. Ik ben namelijk aangekomen en best wel veel en heb het daar erg moeilijk mee. Ik wil het er niet moeilijk mee hebben, want dat was toch ook m’n doel? En wat weegt het nou op tegen de problemen in de rest van de wereld, waar er honger en dorst en oorlog heerst. Ik mag blij zijn, dat ik het zo goed heb qua eten en drinken. Maar helaas denkt m’n Es er anders over en verzet zich hevig, tegen m’n protesten.

Op you tube kwam ik en filmpje tegen  van de zangeres: Nicole Bus. Ik vind dat zij een waanzinnige stem heeft. Zij deed mee aan TVOH en zong hier een duet met iemand anders. Het liedje liedje gaat erover, dat je geen drama meer wilt toelaten in je leven en dus ook minder pijn hebt. Dat je de keuze hebt uit: verliezen of winnen en ervoor kunt kieszen om te winnen. No more drama, no more pain. Zij zingen dit lied, alsof het uit hun tenen komt en ik gil er keihard op mee. Radio hard en gillen maar. (Sorry buren, maar moest even, hahaha). Als ik een liedje goed vind, kan ik het rustig de hele dag door draaien, een paar dagen lang. Nu dus ook en elke x herinnert het me aan m’n doel. Ik wil die es niet meer, ik wil dat het leefbaarder wordt. Het liedje geeft me kracht. Even gillen en ik kan er weer tegen aan. Hebben jullie ook een liedje, waaruit je kracht kunt halen?

Songtekst: (oorspronkelijk van Mary. J. Blidge)

So tired
Tired of all this drama
You go your way
I got mine (no more no more no more)

Ohhh ohhh ohhh…
No more no more no more…(tired…)
Broken heart again
Another lesson learned
You better know your friends
Or else you will get burned
Gotta count on me
Cause I can garantee that I’ll be fine

No more pain (no more pain)
No more pain (no more pain)
No drama (no more drama in my life nowone’s gonna make me hurt again)

Why’d I play the fool
Go through ups and downs
Knowing all the time
You wouldn’t be around
Or maybe I liked the stress
Cause I was young and restless
But that was long ago
I dont wanna cry no more

No more pain (no more pain)
No more game (no more games messing with my mind)
No drama (no more drama in my life no ones gonna make me hurt again)
No more tears (no more tears I’m tired of crying every night)
No more fears (no more fears I really don’t wanna cry)
No drama (no more drama in my life I dont ever want to get hurt again)
Wanna speak my mind wanna speak my mind

Ohhhh it feels so good
When you let go
Of all the drama in you life
No your free from all the stress
Free from all the pain
Free from all the game
Free from all the stress
So buy your happiness
I don’t know
Only god knows where the story ends for me
But I know where the story begins
It’s up to us to choose
Whether we win or loose
And I choose to win
Ohhhh…

No more pain (no more pain)
No more game (tired of you playin games with my mind)
No drama (no more drama in my life)
No more tears(no more tears no more crying every night)
No more fears(no more waking me up in the morning)
No drama (leave me alone go ahead)
(no more in my life) Yeahh yeahh…

No more pain (no more…)
No more game (no more games im tired im so tired)
No drama (no more no more…)

No more drama (I’m tired of all the drama)
No more drama (go ahead go ahead)
No more drama (go get out my face)
No more drama
NO MORE DRAMA (no more drama)
NO MORE DRAMA (yeah yeah yeah…)
NO MORE DRAMA (no more drama)
NO MORE DRAMA (ohhh let me sing)
NO MORE DRAMA (on my knees)
NO MORE DRAMA (I need to know that you want me)

Oh no oh no
No more no more no more drama
No more drama in my in my life

So tired
So tired
Tired of all this drama

Wil je ook even hard mee gillen op het liedje met Nicole Bus? Klik hier.

10154192_696040593775135_1719792056_n

Zaterdagavond verrassing:

Maar alles gaat gewoon door, dus ook de zaterdagavond verrassing. Ik probeer me vast te houden aan m’n schema en afspraken en ook dat helpt me om door te gaan. Ik kreeg een verzoek om iets met banaan te maken, omdat dat toch een moeilijk stuk fruit is, voor de meeste mensen met een ES. Ik het er Stracciatella ijs van gemaakt. Hopelijk lukt het diegene om het ook zelf te maken en er van te kunnen genieten. Proberen en telkens weer over die grens heen gaan en dan maar hopen dat het op een dag allemaal een beetje makkelijker gaat worden.  Wil je ook proeven? Klik hier, voor het recept.

Ook wil ik alle mensen bedanken, die me de afgelopen tijd gesteund hebben, met lieve en bemoedigende berichtjes. Op momenten dat ik weer even stuk zat, heeft dit me echt geholpen en kreeg ik weer strijdlust om verder te gaan. 

 

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

 

 

 

4 gedachtes over “Wedstrijd

  1. Beste Siggie,
    Dankjewel voor dit zooooo herkenbare artikel. Ik kom er steeds meer achter dat het een nieuwe, andere strijd ontketent als je tegen de es ingaat. En je doel voor ogen houdt. Dat geeft extra motivatie, maar ook extra strijd. Mij helpt het als ik niet let op het getal van de kilo’s maar als doel:Gezond(er) worden. En daarvoor moet/mag!!! ik goed voor mezelf zorgen. Steeds weer tegen die es-stem ingaan. Dat roept zoveel onrust op en chaos in hoofd en hart! Dan kan een lied meegalmen helpen inderdaad. Voor mij als christen is dat vaak een christelijk lied, dat uitzingt hoe waardevol ik voor God ben: ‘My name is graven in your hand, my name is written on Your hand…’ En niemand en niets, ook die es niet, kan me uit Zijn handen rukken! Niet dat het dan opeens over is, o nee, maar het geeft kracht om te vechten en weer verder te gaan..
    We mogen leren om niet TEGEN onszelf te vechten, maar VOOR onszelf!
    Dankjewel voor het delen van dit zo persoonlijke stukje strijd!!!

    1. He fijn je reactie. Wat een mooie tekst is dat ook, niemand die me uit z’n hand kan rukken, ook die ES niet. Ga ik onthouden.Jij ook sterkte.

Geef een reactie

