WIE DURFT ????

Tijdens m’n vakantie had ik totaal geen kook inspiratie meer. Nou kon ik daar ook niet zo heel veel kanten op met 2 pitjes en 2 pannen. Er was wel een koekenpan, maar die was zo beschadigd, dat het me niet veilig leek daar in te bakken. We hebben dus 2 weken lang groente prutjes gegeten. Vaak hetzelfde, want erg veel keus was er niet. Maar ach, ook dat heeft z’n charme. Al ben ik toch wel blij dat ik nu weer alle kanten opkan. En weet je, plotseling komen er ook weer ideeën opborrelen.

Van de week heb ik een vrieskistje besteld. Wij hebben alleen een klein vriesvakje in de koelkast zitten. Deze zit dan ook altijd propvol. Dit nieuwe kistje biedt een hoop nieuwe mogelijkheden mbt het experimenteren met eten en bewaren.  Als ik nu iets bak, stop ik het in de vriezer, maar dat moet eerst op voor ik iets nieuws kan bakken. Want er is gewoonweg geen ruimte. Nu kan ik meerdere baksels tegelijk gaan bewaren. Dit is een nieuwe uitdaging, omdat ik het erg moeilijk vind veel eten in huis te hebben en er dan ook nog uit te moeten kiezen. Dit betreft voornamelijk de tussendoortjes, brood of cake-achtige dingen. Weer een nieuwe uitdaging dus. Zo komen we steeds weer en stapje verder.

Ook heb ik bedacht dat het leuk zou zijn, om wat meer samen te oefenen. Hoe dan? Er staan nog veel “verboden of moeilijke”voedingswaren op m’n lijstje.  En dat zal  voor velen van jullie ook gelden.Nou leek het me leuk, als jullie nou iets noemen wat jullie moeilijk vinden, maar wel graag weer zouden willen eten, dan ga ik er een recept mee maken en dan kunnen jullie dat daarna ook gaan maken. Zo delen we samen de stress, die het met zich meebrengt. Zetten we samen weer een stap in de goede richting.Ook is het goed om weer eens iets anders te eten. We zijn vaak geneigd om in hetzelfde patroon te blijven hangen (ook ik hoor). Ook als je geen eetproblemen hebt en je wilt dat ik iets voor je maak, ook dan vind ik het een uitdaging om iets voor je te mogen maken. Je begrijpt dat het natuurlijk wel in de categorie van “natuurlijke en vegetarische voeding” moet passen. 

Het 1e experiment heb ik gisteren gemaakt. Iemand wilde graag eens zoete aardappel eten, maar dan wel in een zoet gerecht. Ik heb er een chocolade cake van gemaakt. Zelf vind ik zoete aardappels heerlijk, maar idd ook heel erg moeilijk. Het was dus een uitdaging voor beide kanten. Ik heb het gemaakt van kokospulp. Dit is de pulp die je overhoudt nadat je kokosmelk hebt gemaakt. Maar je kunt er ook geraspte kokos voor gebruiken. Het is een lekkere en luchtige cake geworden. En ja, ik vind het moeilijk en voel de vetrolletjes overal komen, maar weet dat dat alleen maar m’n eigen spinsels zijn en dat ik m’n lijf eigenlijk een cadeautje heb gegeven. Nieuwsgierig? Zie recept.

De zaterdagavond verrassing (ja, ook dat gaat gewoon door, zucht, ha ha ha) van deze week: aardbeien bonbons. Na 2 weken vakantie snakte ik naar iets met chocolade. Ze zijn erg lekker en fris geworden. Nieuwsgierig? Zie recept.

Dus, wie durft de uitdaging samen met mij aan te gaan?

Heb jij zelf ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

 

 

 

Geef een reactie

