Homeopatische huisarts en “Zaterdagavond verrassing”

Al een hele tijd had ik al in m’n hoofd, dat ik van huisarts wilde gaan veranderen. Ik wilde graag een homeopatische of natuur huisarts. Ik had m’n huisarts al jaren en hij heeft veel met me meegemaakt, dus daarom vond ik dit een moeilijk te nemen stap.  Tot ik een tijdje geleden een brief kreeg, waarin vermeld werd dat hij met pensioen ging. Dit maakte de beslissing  een stuk makkelijker, als ik dan toch iemand anders kreeg, dan ook meteen de overstap maken naar een homeopatische huisarts. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan.

Ik ben nu 3x bij m’n nieuwe arts geweest en het bevalt me goed, het is een erg leuke vrouw, bij wie ik me meteen al op m’n gemak voelde. Ze is erg open en een beetje chaotisch, zoals ik dat zelf ook ben. De huisartsen die ik tot nu toe heb gehad, waren toch allemaal een beetje stijvig en dat maakte dat ik niet zo open kon zijn. Ook ben ik gewend dat ze erg op de tijd letten, waardoor ik al helemaal niet het gevoel heb goed m’n verhaal te kunnen doen. Nee, zij neemt echt de tijd voor me ( alleen wel vervelend voor al die mensen die zitten te wachten, hahaha) en vind het belangrijk dat ik mbt m’n eetstoornis wat vaker m’n gezicht laat zien.

Heb met haar afgesproken om eens per 2 weken te komen. Om eerlijk te zijn, had ik het wel even gehad met alle hulpverleners. Ik heb zoveel therapieen gedaan de afgelopen jaren, dat ik er rust van wilde. Ik weet het allemaal wel en moet het uit eindelijk toch zelf gaan doen. Toch voelt het fijn dat ik  met haar afgesproken heb vaker te komen, hopelijk helpt het me weer verder te komen. Ik heb al weer een paar nieuwe inzichten gekregen. Om wat beter in m’n vel te komen zitten en meer energie te krijgen, heeft ze me wat middelen gegeven. Ik ben erg benieuwd of het wat met me gaat doen. Maar in ieder geval ben ik blij deze overstap gemaakt te hebben.

De laatste jaren ben ik weinig ziek geweest, terwijl half Nederland vaak plat lag, liep ik er gewoon vrolijk doorheen. Maar deze x was ik wel aan de beurt. Flink verkouden en alles voelde zo zwaar en deed pijn. Een lijf vol met watten en geen stap meer kunnen verzetten.Het gevoel alsof je ieder moment uit elkaar barst van de hitte, om het vervolgens weer erg koud te hebben. Eerst m’n mannetje en toen was ik aan de beurt. Het vervelendste van ziek zijn, vind ik altijd dat m’n honger gevoelens totaal uit balans raken. Waar m’n mannetje al misselijk wordt bij de gedachte aan eten, heb ik juist veel meer honger dan normaal. Nou, ik denk dat iedereen wel begrijpt hoe rot dat voelt. Ik heb dus ook meer gegeten dan normaal en  toen voelde ik me natuurlijk nog beroerder. Hoewel ik nog steeds een vol hoofd heb, ben ik gelukkig niet ziek meer en is het extreme honger gevoel weer langzaam aan het herstellen. 

tropische vlinder

 

De zaterdag avond verrassing was deze week een “ongelooflijk lekker toetje” geworden. Moet eerlijk toegeven dat het voor mij, wel een  erg moeilijk toetje was. Hopelijk kan ik jullie ook over de streep trekken en het te maken. Voor jou en je man, vriend of kind. Of nog beter voor jou alleen, dat je het jezelf gunt om wat lekkers te eten . (recept)

En voor deze week: keep your head up, keep your heart strong!!!!

Heb jij zelf ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met natuurlijke voeding willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel.

De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

 

2 gedachtes over “Homeopatische huisarts en “Zaterdagavond verrassing”

  1. Fijn dat het weer beter met je gaat Siggie. Ik heb dat ook altijd gehad tijdens ziek zijn dat ik dan wilde eten. Net of je je ziekte weg wilt eten. En meestal niet met gezond eten. Zo zie je maar weer. Ieder mens is anders. Je man wilde liever niet eten en jij wel. Vervelend is dat hè.
    Mooi dat je nu van huisarts hebt kunnen veranderen. Is dit gewoon volgens het huisartsentarief? Want alternatieve geneeskundige wordt door mijn verzekering alleen vergoed “als het wordt verleend door een andere arts dan mijn eigen huisarts”. Dat daar geen misverstanden over bestaan. En als ik een afspraak maak, dan maak ik meestal een dubbele afspraak. Dan voel ik me niet zo schuldig als het wat meer tijd kost. Ik moet altijd op gang komen.
    Ik heb me aangemeld bij je nieuwe groep Siggie. Wie weet wat ik daar weer van leer.
    Groetjes, Loes

    1. He Loes.Het was niet dat ik per se ongezond wilde eten of vreetaanvallen had, maar gewoon echt honger. Ja, iedereen is anders. Ja, dit is een huisarts en die zit gewoon in het basis pakket. Moet je idd van te voren goed uitzoeken. Want als je vb naar een homeopaat gaat, dan is dat weer geen huisarts en zit dit niet in het basis pakket. Fijn dat je je aangemeld hebt in de groep. Hopelijk leren we van elkaar. Sterkte!!! Groetjes.

Geef een reactie

