Chlorella en Spirulina!!!!

Je hebt er vast wel eens van gehoord: Chlorella en Spirulina. Ik ben altijd een beetje huiverig voor al die pillen. Ik ga eerst  grondig op onderzoek uit, voordat ik tot zoiets over ga. Bij deze heb ik dat dus ook gedaan.

Chlorella bevat veel Chlorofyl, een stofje dat ook veel in groene bladgroenten zit, zoals spinazie, brandnetels, boerenkool enz. 

Zoals iedereen wel weet krijgen we steeds meer gifstoffen binnen en worden we ook steeds meer blootgesteld aan kwik en andere zware metalen.  Denk alleen maar eens aan een lekker visje. Vis is erg gezond, maar je krijgt er wel een hoop rotzooi mee binnen. De zeeën zijn enorm bevuild en raken steeds bevuilder. Of het gebruik van medicijnen en bestrijdingsmiddelen die wij ongemerkt naar binnen krijgen.  Om je lichaam te ontdoen van deze  gifstoffen is Chlorella zeker een aanrader. Ook is Chlorofyl in staat zich te binden met chemische stoffen, waarvan ze vermoed wordt dat ze kanker veroorzaakt.   Maar het biedt veel meer. Hieronder een lijstje kort samengevat.

Chlorella:

  • Bevat alle vitaminen met uitzondering van vitamine D
  • Bevat hele hoge waarden aan eiwitten
  • Bevat alle 8 essentiële aminozuren
  • Zorgt voor goede gezonde darmen en spijsvertering (en dus stoelgang)
  • Ondersteunt de regulering van je bloedsuikerspiegel (voorkomt dips en dus eetbuien)
  • Ondersteunt zuur en basen balans in je lichaam
  • Ondersteunt de hormoonbalans in je lichaam
  • Helpt ontstekingen aan te pakken en te voorkomen
  • Pakt virale en bacteriële infecties aan
  • Stimuleert de reinigende werking van je lever
  • Geeft een betere conditie
  • Houd het calciumgehalte op peil
  • Zuivert het bloed
  • Vertraagt de gevolgen van het ouder worden
  • Voor een betere opname van ijzer in het bloed
  • Beschermt de huid tegen rimpelvorming
  • Voor een gave huid
  • Helpt bij haaruitval en afbrokkelende nagels
  • Geeft betere prestaties bij sport en fitness
  • Werkt ook bij bloedarmoede
  • Goed bij een energie gebrek
  • Goed bij ijzergebrek
  • Goed bij Osteoporose

Nog een fijne bijkomstigheid is dat het je slechte adem laat verdwijnen. Dit komt in de 1e plaats, doordat het de geuren in je mond en keel neutraliseert en in de 2e plaats, omdat het een gezonde spijsvertering bevordert. ( een slechte spijsvertering is vaak een reden voor een slechte adem.

Ikzelf had af en toe last van een slechte adem en sinds ik het gebruik niet meer. Het beste kun je daarom ook op de tabletten kauwen. Ik geef toe, de smaak is wel even wennen ( oke, heel erg wennen, hahaha), maar ja daaraan raak je snel gewend.

Naast deze Chlorella, heb  daarnaast heb je ook Spirulina. Wat is dat dan weer en waarom zou je ervoor kiezen om die te gebruiken?

Spirulina:

  • Eén eetlepel bevat 9.8 gram eiwit, 1.5 gram vet en 3.8 gram complexe koolhydraten 
  • heeft  essentiële mineralen zoals kalk, magnesium, kalium, fosfor, ijzer, zink, vitamine B complex en anti-oxidanten 
  • heeft  meer beta-caroteen dan welke andere voeding, wel 25 keer meer dan wortelen 
  • heeft 11 vitamines, 10 mineralen en 18 aminozuren 
  • is voor meer dan 60% samengesteld  uit eiwit.  Vergelijk dit maar eens met vlees (27%) of soja (34%)
  • heeft 12 keer meer biologisch-beschikbaar eiwit bevat dan biefstuk? Eiwitten uit Spirulina worden dus veel beter opgenomen dan eiwitten uit biefstuk
  • is een rijke bron van anti-oxidanten.  Belangrijk voor een goede gezondheid en een lang leven.
  • bevat fycocyanine, een zeldzame blauwe pigment, uniek voor Spirulina. Fycocyanine stimuleert het immuunsysteem en is een krachtige anti-oxidant.
  • Spirulina het enige voedsel is dat 96 sporenelementen bevat in een natuurlijke,  synergetische vorm.
  • Spirulina goed werkt bij bloedarmoede.

Welke kun je nu het beste nemen?

  • Spirulina bevat meer omega 6 en chlorella meer omega 3.
  • Spirulina is rijker aan mineralen, met name Jodium*.
  • Spirulina richt zich meer op het energie niveau en Chlorella meer op de ontgiftiging.
  • Beide zijn goede en  natuurlijke multivitaminen en van deze kun je niet snel te veel innemen.

Het beste is om ze te combineren. Zelf doe ik dit ook.

Van begin af aan, heb ik gemerkt dat het werkte. Hoe? Tijdens het opbouwen kun je last krijgen van ontgiftigings verschijnselen en dat gebeurde bij mij dus ook. Ik kreeg hoofdpijnen en voelde me grieperig. Dat verdween naarmate ik het langer slikte. Ook moet je af en toe een stop periode inbouwen, zodat het optimaal blijft werken. Ik heb dit een tijdje geleden gedaan gedurende een periode van 6 weken. Nou, ik merkte het meteen. M’n bloedarmoede nam heftig toe en ik had erg last van loodzware benen. Ik heb hier ook al eens in een andere blog over geschreven. Ik kon niet wachten om weer te kunnen beginnen.

Mocht je nog twijfelen? Ik zou het  uitproberen, zeker als je net als ik vegetariër bent en last hebt van bloedarmoede. Let wel: erg langzaam opbouwen!

Veel bedrijven verkopen chlorella en spirulina uit China, deze zijn meestal erg vervuild. In deze blog kun je lezen welke chlorella en spirulina wel goed voor je zijn.

Succes en laat me weten of het jou ook helpt.

Zoals gewend nog een lekker recept. Deze keer met rode bieten. Ik heb mij laten vertellen dat deze ook zeer goed zijn tegen bloedarmoede. (recept)

20150316_190300

Eet en geniet!

Vind je het lekker? Ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat. ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Wil je als eerste op de hoogte zijn van m’n recepten? Bekijk dan  m’n recepten pagina op facebook.

Op facebook heb ik ook de groep Paleo, samen informatie delen opgericht. Wil je hier lid van worden? Klik dan hier.

Voor persoonlijk contact, kun je me benaderen via deze link of je kunt een berichtje achterlaten. ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Heb jij  ook last van een EETSTOORNIS, of ben je raar met eten bezig? Ik heb een zelfhulpgroep opgericht op FACEBOOK. Deze groep is bedoeld voor mensen die hun eetstoornis onder de loep willen nemen en daarover van gedachten willen wisselen.Voor mensen die  hun lichaam met “natuurlijke voeding” willen voeden en niet met allemaal bewerkte en chemische rommel. De groep heet: “Natuurlijk” eetstoornisvrij. Je kunt je aanmelden op Facebook, door mij een berichtje te sturen.

Geef een reactie

