Facebook groep

Samen met Jessica Young ben ik een facebook groep begonnen, voor mensen met een eetstoornis. Ik weet dat er al veel zelfhulp groepen zijn, maar  deze zal zich onderscheiden, omdat we ons willen richten op mensen die een eetstoornis hebben en beter willen worden met  “natuurlijke”, onbewerkte  voeding ( hoeft niet per se Paleo te zijn, hoor).

Dus geen bakken met ijs, brood, suikers enz. Maar gezonde dingen zoals noten, vlees, vis, ei, groenten en fruit. Ook kun je samen onderzoeken in hoeverre je jezelf nou “voor de gek” houdt met  het eten van gezonde voeding, of dat je het doet vanuit een gezond standpunt.

Wil je erachter te komen welke en waarom sommige dingen van essentieel belang zijn voor je lichaam?

Wil je weer “feeling”  krijgen met eten en aan de slag  gaan met het maken van gezonde gerechten, om weer op een andere manier met eten om te kunnen gaan?

Heb je vragen, tips, over natuurlijke voeding?

Wil je ergens terecht kunnen met je gevoelens?

Wil je een uitlaatklep en heb je behoefte aan extra steun of een extra duwtje in de rug?

Wil je weer lief zijn voor jezelf en  heb je daarbij steun nodig ?

Kortom voor een ieder die zich hierin herkent. Anorexia, boulimia of anders omschreven eetstoornissen, je bent van harte welkom.

Jessica Young  is  voedingsdeskundige en geeft  naast voedingsadvies, kookworkshops, lezingen en ook verzorgt ze catering. Allemaal volgens het Paleo principe. Zij zal regelmatig wat adviezen geven en artikelen posten.

10154192_696040593775135_1719792056_n

Ben jij het gevecht met jezelf en de weegschaal ook zo zat? Zullen we proberen om samen weer een feestje van ons eten en ons leven te maken?

Zo ja, dan kun je je bij mij aanmelden via facebook. De naam van de groep luidt: “Natuurlijk” eetstoornisvrij.

 

Samen staan we sterk!!!!    

2 gedachtes over “Facebook groep

  1. Wat een goed initiatief! Mijn huisarts denkt dat ik anorexia heb, omdat ik maagklachten heb (en daardoor ondergewicht) en stuurde me door naar de eetstoorniskliniek. Hier maakte de psychotherapeut met wie ik gesprekken voerde zich zorgen of ik wel goed eet, omdat ik aangeeft geen brood te willen eten als maaltijd.

    Ik denk dat het een gevecht wordt als je in behandeling bent bij de ggz, en een paleodieet wilt volgen. Het lijkt me goed om hier een plek voor te hebben, om te blijven geloven in je eigen (paleo)overtuigingen.

    Succes iedereen!

    1. He,bedankt voor je lieve reactie. Mocht je willen uitzoeken hoe het met jouw ES zit, dan ben je van harte welkom. Ja bij een gewone instelling kun je idd niet terecht al je een gezond eetpatroon wilt eten, dat is ook het moeilijke ervan. Je leert er in feite een ziekelijk makend voedingspatroon.Succes met je strijd. Groetjes.

Geef een reactie

