Paas diner!

De feest dagen zijn voor mensen met een Eetstoornis altijd erg moeilijk. Er staan vaak andere dingen op het menu, dan de dingen die je van je zelf “mag” eten.

Voor mezelf vind ik het ook altijd moeilijk, omdat ik er toch iets feestelijks van wil maken, voor mannetje. Maar omdat we beiden dagen gewoon lekker thuis aten, heb ik gelukkig de regie zelf in handen. Voor 1e paasdag heb ik een 3 gangen diner gemaakt. In plaats van de zaterdagavond verrassing, heb ik een dessert gemaakt.

Op de boerenmarkt had ik weer allerlei leuke dingen gekocht om mee te experimenteren. Verse paardenbloemen, plus blad en deze x ook rucola bloemen. Ik had deze nog nooit gegeten, maar ze zijn heerlijk. De smaak is een beetje nootachtig en  heerlijk om door de salade heen te doen en als garnering. Ondanks dat is het simpel heb gehouden, heb ik mezelf toch proberen uit te dagen. Wat hebben wij gegeten? Zie hieronder.

Voorgerecht: komkommersoep (recept)

20140420_190653

Hoofd gerecht: Bloemkool salade met brandnetel pesto. (recept)

20140420_192954

Dessert: Aardbeien kwarktaart ( suiker en zuivel vrij)( recept)

20140420_195634

Ziet dat er niet feestelijk uit?

Voor 2e paasdag staat  er Paleo Sushi op het programma. Houd m’n blog dus goed in de gaten.

Wens iedereen nog een prettige paas voortzetting.

Enjoy!!!!

3 gedachtes over “Paas diner!

  1. Hallo Louise, Volgens mij is het nu opgelost. We waren vanmorgen even wat dingen aan het testen en waarschijnlijk heb je dus net het verkeerde bericht getroffen.Dit is inmiddels weggehaald. Sorry voor het ongemak. Mocht het niet zo zijn, zou je me dat dan even willen laten weten? Fijne paas dag nog! Groetjes: Siggie.

    1. Hoi Loes, Dank je wel. Ik hoop voor jou dat het je gaat lukken om lekkere dingen voor jezelf te maken. Maar vergeet niet, stapje voor stapje. Mocht ik je ergens bij kunnen helpen, dan weet je me te vinden. Of je kunt me via facebook een prive bericht sturen. Wens je veel sterkte in deze strijd( ook voor mij elke dag weer)!!!! Groetjes: Siggie.

  2. Hoi Siggie, Alles staat er zoals het er moet staan. Daarom had ik vanochtend ook gereageerd, omdat het een proef was. Ik dacht als je geen reactie krijgt weet je ook niks. Ik kan nu ook reageren in je bericht hieronder. Daar staat ook een tekst aan mij. Maar ik weet niet in hoeverre anderen dat ook kunnen lezen. Daarom toch maar even langs deze weg. Ik ga je recepten in ieder geval opslaan. Je weet maar nooit of ik goede moed krijg om iets lekkers te maken. Hartelijke groet, Loes

    Date: Mon, 21 Apr 2014 14:44:59 +0000 To: louise1000@msn.com

Geef een reactie

