Recepten ruil, Een Verrukkelijke bloemkool salade!!!!

Om mezelf uit te blijven dagen, ben ik  sinds kort  aangesloten bij een groep Health and Food bloggers. Elke maand kun je jezelf dan opgeven om mee te doen aan een receptenruil. Zoals je begrijpt,  een flinke uitdaging voor mij. Ik kreeg de blog Ge-zonder  toegewezen. Ik kende deze blog niet en vond het leuk me daarin te verdiepen.

Ik heb de verrukkelijke bloemkool salade uitgekozen. Bloemkool is zo heerlijk en voor ik op deze manier ging eten, wist ik niet dat je er zoveel lekkere en leuke dingen mee kunt maken. Deze salade heeft verrassende combinaties, waar ik zelf niet zo gauw op zou komen. Ik vond alleen de verhoudingen niet  erg kloppen, dus heb ik die een beetje aangepast. Ook gebruikt zij Ahornsiroop, maar dat had ik niet in huis en omdat ik niet van plan ben het te gaan gebruiken,  heb ik dus honing gebruikt.

Het resultaat mocht er zijn, we hebben er heerlijk van zitten smullen en ik ben wel  van plan het nog een x te gaan maken. (recept)

Zaterdagavondverrassing: Omdat ik al veel over psylium vezels had gelezen, besloot ik dat ook eens te gaan gebruiken in m’n gerechten. Het is een bindmiddel dat enorm opzwelt. Ik had een recept gekregen voor een brood met dat spul. Ik kan je wel zeggen, het was geen succes. Het zwelt enorm op en de hele oven zat onder. Ook was het absoluut niet lekker. Zonde, want ik houd er niet van om eten weg te doen. Maar dit was echt niet lekker.  

2014-04-13 15.30.18

Toch wilde ik de moed niet opgeven en besloot het dus in een koud recept te gebruiken, moerbeien koekjes, op zich was het goed gelukt, maar vond het net niet lekker genoeg om het te publiceren. M’n mannetje vond het ook maar 1/2, 1/2. Dus helaas, je zult zelf wat moeten verzinnen. Hahaha. 

Toch ga ik het niet opgeven en ga  proberen om er wat mee te maken. Zodra ik een goed resultaat heb, laat ik het jullie weten.

En voor nu: Keep your head up, keep your heart strong!!!!

4 gedachtes over “Recepten ruil, Een Verrukkelijke bloemkool salade!!!!

  1. Wat goed van je dat je jezelf blijft uitdagen op deze leuke originele manier! De bloemkoolsalade klinkt zeker lekker. Zonde van die psylium vezels, ik ben benieuwd of het je is gelukt om er iets nieuws mee te maken! Ga zo door 🙂

    1. Dank je wel. En ja, ik heb iets nieuws met die psyllium vezels gemaakt. Het is nu goed gelukt. Houd m’n blog in de gaten, ik publiceer het binnenkort. Veel lieve groetjes.

Geef een reactie

