Paleo week en zaterdagavond verrassing

Een tijdje geleden heb ik jullie al verteld, dat ik columns mag schrijven. Dit voor een organisatie die zich richt op Dieet, Voeding en Gezondheid. In de eerste instantie was ik aangenomen voor het schrijven van Paleo recepten, maar ik heb nu de vrijheid om ook over andere dingen te schrijven, zolang het maar over gezondheid gaat.

Ik heb het nu een aantal x gedaan en vind het erg leuk. Het geeft een goed gevoel van zelfvertrouwen. Alleen vind ik het moeilijk om met druk om te gaan. Volgende week staat de site in het teken van Paleo en daarvoor schrijf ik dan meerdere artikelen.  Was wel even panisch, maar heb het uiteindelijk goed kunnen relativeren en kijk er nu naar uit.

Het is zo heerlijk, m’n dagen niet meer te hoeven vullen met “vreetbuien”, al voelt het soms ook gek, die lege momenten. Maar begin er steeds meer m’n draai in te vinden, die op een goede manier op te vullen. Natuurlijk, de strijd is er nog dagelijks en vaak enorm. Maar het lukt en hopelijk kan ik jullie dat ook laten voelen, geef de moed niet op.

  • Neem kleine stapjes.
  • Houd jezelf niet voor de gek.
  • Leg de lat niet te hoog.
  • Kijk niet naar hoe het “hoort”, maar naar wat haalbaar is voor jou.

Ik geloof voor mijzelf niet dat ik ooit helemaal normaal met eten om zal kunnen gaan, maar ik geloof wel in groei. Daar gaat het om, dat je groeit, hoe langzaam ook en dat je dan sommige dingen achter je kunt laten. En soms heb je weer even tijd nodig, stil te staan. Ook dat is goed, wees lief voor jezelf.

10177370_482415065221410_1423851490_n

Vinden jullie het ook leuk m’n artikelen te lezen? Dat kan natuurlijk. Kijk bij: http://www.vetvrij.com .Deze hele week Paleo recepten en een gratis Paleo- cursus. Ook kun je een gratis preview downloaden van het Paleo toetjes boek. 

En dan de zaterdagavond verrassing: Een fris en fruitig mango taartje (echt heerlijk).Ik eet normaal nooit mango’s, ze behoren voor mij tot “verboden “fruit. Deze verrassingen zijn ook bedoeld om mezelf en jullie uit te dagen en dat heb ik dan ook gedaan. Hopelijk kan ik jullie ook over de streep heen trekken. Samen staan we sterk!!!!

Veel succes en plezier met het maken en eten ervan. ( zie:recept).

 

6 gedachtes over “Paleo week en zaterdagavond verrassing

  1. Wat moet je dat een goed gevoel geven, dat je schrijven zo gewaardeerd wordt dat je nu over méér mag schrijven. Ben blij voor je! Kan me die druk die je voelde wel voorstellen, maar knap te lezen hoe je ermee omgaat. Leef je uit!!!

  2. Geweldig zeg! Dankjewel ook voor je bemoediging, die kleine stapjes, de lat niet te hoog leggen, kijken naar haalbaarheid voor jezelf. Die strijd……… o soms zo heftig.. Fijn dat jij nu die blogs/recepten kunt schrijven!

  3. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt vooral bij een eetstoornis is dat belangrijk maar nog belangrijker is dat je weet dat je er iets aan kunt doen en dat je niet alleen bent uiteindelijk zul je zien dat je met kleine stapjes vooruit gaat

    1. Hoi, bedankt voor je reactie. Idd er valt gelukkig wat aan te doen. Juist die kleine stapjes zijn het belangrijkste voor mij.Hoe groter de stap, hoe groter de kans op terugval.Steeds een stapje meer werkt bij mij het beste en hopelijk kan ik anderen helpen door het te delen.Groetjes.

Geef een reactie

