Complimenten.

Vanmorgen moest ik naar de huisarts toe voor wat dingen. Bij het weggaan zei hij tegen mij: “volgens mij gaat het iets beter met je, je ziet er beter en goed uit”.  Ik schrik altijd van zulke complimenten en m’n A stem gaat dan ook gelijk spreken. “Wat bedoel je, bedoel je dat ik dikker ben geworden, vind je me dik?”En ik ben juist dunner dan de vorige x”. Ik denk dat veel mensen met mij deze stem wel herkennen. We mogen er niet goed uitzien. Ik had een jas aan en en sjaal om, dus kon hij niet goed gezien hebben of ik was afgevallen of aangekomen. Blijkbaar is er dus meer, dan wij denken. Anderen kijken vooral naar je uitstraling, naar de blik in je ogen. M’n ogen kunnen nogal glazig staan als ik me slecht voel of erg moe ben. Soms vraag ik het na, bij vrienden, als ze een compliment maken waarvan ik in de war raak.

Ook wilde ik me verweren, ja maar ik voel me juist erg slecht op ’t moment, maar dacht na. We hebben veel meegemaakt m’n huisarts en ik en inderdaad ben ik de laatste jaren flink op de ladder omhoog geklommen en dat zal hij ook ongetwijfeld aan me zien en dat gaf me weer kracht om verder te gaan. Hoe klein het soms ook is en vaak zie ik het zelf niet, ik ben verder gekomen, veel verder zelfs. Er is meer in het leven dan alleen eten, ook al ben ik in gewicht niet gegroeid, wel als persoon en daar mag ik best trots op zijn en een compliment voor ontvangen.

Tijdens m’n wandeling naar de arts, heb ik nog een blik mogen opvangen van alle Obama- gekte. Hij zou per helikopter naar het Rijksmuseum gebracht worden. Het was wel leuk mee te maken, allemaal mensen die de helikopters probeerden te fotograferen. Ik heb het ook nog geprobeerd, maar de zon scheen te fel om er een goede foto van te maken. Wat is het toch leuk om in A’dam te wonen!

Ook heb ik niet stil gestaan in de keuken en heb een zaterdag avond verrassing gemaakt. Gekarameliseerde chocolade walnoten. M’n vriend, die nogal kritisch is gaf het een 9. De foto’s zijn niet helemaal goed gelukt, ben helaas geen goede fotograaf en heb er ook niet zo bij stil gestaan, dat het wel mooi op de foto’s moest staan. Vergeef me, want ze waren wel erg lekker. ( zie recept)

Ook nog een lekker slaatje gemaakt met zeekraal, voor de echte trek of voor de lunch bij een kop soep, of op een toastje/ broodje.  Whatever! ( zie recept)

Geef een reactie

