Zaterdagavond verrassing.

De lente blijft in de lucht hangen en ik vind het heerlijk. Ik hoef niet per se naar buiten, hier achter het glas voel ik ook de zon door de ramen heen. Zet af en toe lekker de deuren open en laaf me eraan. Wat ziet de wereld er anders uit dan, he? Van de week met m’n man heerlijk op het terras gezeten en genoten, ja echt genoten.

Wil ook even kwijt dat ik me soms zo gespleten voel. Dat ik het niet ben die zich zo gedraagt. Snap je het nog? Ik schrijf hier over voeding, maak m’n recepten en ben druk met eten in de weer. Het lijkt alsof ik er plezier in heb. En dat is ook zo aan de ene kant, maar aan de andere kant voelt het niet echt. Alsof ik een toneelstuk voor mezelf aan het opvoeren ben. Ik ben zo gewend om te zwijgen over eten. Eten deed ik stiekem en denken over het eten ook. Ik heb nog steeds die dagelijkse strijd met mezelf en moet weer een stap verder, maar weet even niet hoe. Opgeven, loslaten hoe doe ik dat? Durf ik dat? Wat krijg ik er voor in de plaats?

Maar dan kijk ik weer naar buiten en zie de knoppen aan de bomen open gaan en zie in gedachten de groene papegaaien aan komen vliegen en denk: vrijheid, dat is wat ik er voor terug krijg. Ja vrijheid, daar wil ik voor gaan. Vrij van mezelf.

Freedom, here i come!!!!

Voor de zaterdagavondverrassing heb ik krokante dadel/chocolade taart gemaakt. Voor ik met Paleo begon, had ik wel eens een x een hapje gegeten van een dadel, maar vond het nooit zo bijzonder. Maar je kunt er zoveel heerlijke dingen mee maken en dan vooral in combinatie met walnoten. Krokant caramel / chocolade taartje

Ook heb ik dit weekeinde een courgette chocolade chip cake gemaakt. Echt een aanrader.

 

Geef een reactie

