De Balans

Het is weer eens tijd, om mezelf te evalueren. Toen ik begon met deze blog, had ik een aantal doelen voor ogen.

  1. M’n eetpatroon uit te breiden.
  2. M’n nieuwe eet-schema vast te houden.
  3. Meer te experimenteren met “moeilijke” dingen.
  4. Creatief koken.
  5. Meer dag-vulling.
  6. Rust in m’n hoofd.
  7. Aan te komen.
  8. M’n schaamte mbt het eten te doorbreken.
  9. Interactie met andere mensen.

Ik kan je zeggen dat punt 1 t/m 5 gelukt zijn. Ik weet m’n nieuwe patroon redelijk goed vast te houden. Af en toe een dagje minder en af en toe een dagje meer. Probeer mezelf uit te blijven dagen met het experimenteren van moeilijkere gerechten en dit gaat best goed. Voor anderen misschien kleine stapjes, maar voor mij zijn ze groot.

5. Heb zeker meer dag vulling gekregen. Deze blog kost best veel tijd en ik heb er een column bijgekregen. Ook werk ik mee aan een e- kookboek. Het geeft me meer zelfvertrouwen en heb er plezier in. Het belangrijkste is dat ik het allemaal kan doen in m’n eigen tijd en tempo. Het “moet” allemaal niet.

6. Heb niet meer rust gekregen, maar wel het accent van de onrust weten te verleggen. Eten wordt leuker en ben steeds druk bezig met  het treffen van voorbereidingen in m’n hoofd.

7. Aankomen is nog niet gelukt, ben juist een beetje afgevallen. Maar dat stemmetje van binnen vindt dat helemaal niet erg. Eerlijk is eerlijk. Toch geeft het me een gerust gevoel, ik kan meer eten dan ik denk. Het gaat allemaal niet zo snel en dat geeft me weer kracht verder te gaan. Maar ja, dat kan ook niet ongestraft blijven, eens zal ik toch aankomen. De laatste 2 x dacht ik voor het wegen: ” Als je bent aangekomen is het goed, je hebt er veel voor teruggekregen.”  Dat ik dit kon denken was al heel wat voor mij, maar was toch afgevallen. Maar ga wel verder.

8. M’n schaamte te doorbreken dat is nog niet echt gelukt, moet meer over m’n gevoel schrijven. Ben altijd bang dat ik anderen verveel of bang dat ik niet leuk genoeg ben. Ook heb ik nog niet kunnen experimenteren met eten in het bijzijn van anderen. Dit komt door m’n sociale “winterstop”, maar ga er mee aan de slag, zodra ik weer onder de mensen kom.

9.Wat betreft de interactie, vind ik het wel jammer dat weinig mensen een reactie achterlaten. Maar heb wel veel aan de reacties, van de mensen die wel reageren. Dit geeft me een weer duwtje in de rug. Ook heb ik er een mailmaatje aan overgehouden, wat ik erg leuk vind.

Al met al heb ik ik deze korte tijd toch al veel bereikt en daar ben ik trots op. IK voel ook langzaam de dikke mist weer voorbij trekken. De blaadjes komen weer aan de bomen en het is ook heerlijk weer. M’n dagen worden langzaamaan beter en langer.

2014-03-13 14.57.48

Als je goed kijkt kun je zien dat deze Magnolia vol met knoppen zit, die  langzaamaan open gaan. Als dat gebeurt is het echt een feestje om naar te kijken. Daar kan ik zo gelukkig van worden!!!!

2 gedachtes over “De Balans

  1. Doe zo verder, je bent heel goe bezig.
    Ik weet dat met ondergewicht het eventjes duurt voor je terug ‘aansterkt’, maar als het komt, accepteer dat dan, je hebt het zeker en vast verdient!!

Geef een reactie

