Zaterdagavond verrassing: pompoen/ abrikoos taartjes.

Gelukkig heb ik deze x een beter weekeinde gehad, dan vorige week. En daar was het weer ook een beetje medeplichtig aan. Wat een lekker weer, laat het voor mij maar altijd zo blijven. Gisteren heerlijk in het zonnetje gezeten, in het Vondelpark. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die meestal mijd op zondag, vanwege de drukte, maar gisteren schreeuwde het naar me, of ik aub kwam. Het was inderdaad bomvol, maar gelukkig gingen er net 2 mensen weg. Recht in de volle zon, zaten we, oh wat was dat lekker.

Een mens heeft eigenlijk toch niet zoveel nodig, waarom maken we ons druk om  onbelangrijke dingen? Wat we nodig hebben is liefde en de zon, ja veel zon. Als je al die etende mensen zag zitten, zou je denken dat er helemaal geen eetproblemen waren, of dat al dat voedsel (lees: chips, suiker, brood, bitterballen en drank) helemaal niet ongezond is.  Ik worstel dan wel erg met mezelf, waarom is het nu zo moeilijk om het eten los te laten. En waarom voel ik me zo vies en dik? Wat geeft het als je wat zwaarder weegt en is het nou echt zo erg om ongezonde dingen te eten?  Het is belangrijk om te kunnen genieten en af en toe een x de teugels los te kunnen laten. Toch weet ik dat ook deze schijn bedriegt en dat het gras er bij de buren er dan wel groener uit mag zien, maar dat niet altijd is. Misschien waren het ook wel  mensen die met het leven worstelen of een levensbedreigende ziekte hebben en hebben ze deze dag lekker maling aan alles gehad en  geprobeerd van deze mooie dag te genieten.

Normaal maken we van de zaterdagavond een speciale avond en maak ik een verrassing maar m’n man had een schaaktoernooi en was er niet. Voor mezelf iets extra’s maken, dat doe ik niet en ik had het ook eigenlijk wel willen overslaan. Toch helpt deze blog me om het toch te doen, het geeft me een duwtje in de rug en het feit dat m’n man altijd wel te porren is voor iets lekkers en ik hem graag blij maak, ben ik toch overstag gegaan. Hij was 3e geworden bij het schaaktoernooi en kwam met een bloemetje thuis, is dat nou geen liefde?

Geduld hebben, is niet echt m’n ding. Vaak vind ik de recepten van een ander te veel werk of te veel ingredienten en dan moet ik alles zo precies lezen. Van te voren had ik bedacht dat ik een bestaand recept zou maken, maar gezien die feiten is het iets heel anders geworden. Er is niets leukers, dan wat ingredienten bij elkaar te husselen en dan maar zien wat eruit komt. Ik ben erg tevreden over het resultaat  en kan het je zeker aanbevelen.  Ook m’n man vond het zeer recept waardig, wat voor mij ook belangrijk is voor ik het met jullie deel. Alles boven de 8 is erg lekker, hij die nogal kritisch is, ha ha ha. (zie recept).

Ook heb ik nog een lekkere bietentaart gemaakt. Ik, die helemaal niet zo van bietjes houd ben inmiddels ook van deze rode bollen gaan houden. (zie recept)

Zal deze week ook bij eet weetjes nog wat plaatsen, houd m’n blog dus in de gaten.

Enjoy!!!!!!!!!!!!!!!

Geef een reactie

