Krijgen is ook leuk.

Ik geloof in de volgende uitspraken: Verbeter de wereld, begin bij jezelf.                                                                                                       Behandel een ander zoals jezelf behandelt wilt worden.                                                                               Wie goed doet, die goed ontmoet.

Laatst had ik al een stukje geschreven over het geven aan een ander. Ik heb toen aan 2 mensen, die eenzaam zijn, bloembolletjes gebracht en een fles zelfgemaakte handzeep aan de eigenaresse van het cafe, waar m’n mannetje en ik elke week heerlijk koffie drinken en de lekkerste appeltaart van A’dam eten. Het leuke is, dat ik deze week een heleboel gekregen heb en allemaal uit onverwachte hoeken. Ik had een oproepje geplaatst, of iemand Water-Kefir (zie recept) had en een aardige dame kwam het helemaal brengen en ik hoefde er niets voor te betalen. M’n kapper stelde voor dat ik voortaan maar de helft van de prijs hoef te betalen, omdat ik zei dat ik toch naar een andere kapper moest uitwijken, omdat hij nogal duur is. Vond dit zo lief. En gisteren werd er een mooie rode fluitketel bezorgd, die ik voor de helft zou mee betalen. Cadeautje van m’n mannetje en ik hoef er niet aan mee te betalen. Ik blij natuurlijk, aangezien ik altijd geld tekort heb, hahaha.

Zo zie je maar: wie goed doet, die goed ontmoet. ( en dit is zeker niet bedoeld om mezelf op de borst te kloppen, maar meer om door te geven).

In de keuken heb ik nog wat creatieve lekkernijen gemaakt, met boerenkool en pompoen. Oh, wat vind ik deze combinatie lekker! Vooral de verse boerenkoolbladeren. Het seizoen is bijna afgelopen en dan moeten we het weer met diepvries doen, maar ik zal het wel erg missen. (zie recept: boerenkool Frittata). Hopelijk vind je het net zo lekker als me and my husband.

Enyoj!!!!!!

Geef een reactie

