Sushi

Deze week geen zaterdagavond verrassing. Omdat we zondag 1,5 jaar getrouwd waren, hadden we het plan om een x Sushi te proberen. Ik had er al zoveel over gehoord en we waren er erg nieuwsgierig naar geworden. Oke, het is geen Paleo vanwege de rijst, maar ook geen hele slechte keuze, dacht ik. En af en toe “zondigen” is niet zo erg toch, als het maar bij de doelen hoort en dat is zo, plezier onder vinden bij het eten. En uitproberen. Maar ik vond het wel te veel om er ook nog een zaterdagavond verrassing bij te nemen. Dus, helaas voor jullie, volgende week weer.

Ik voelde me heel erg slecht, verschrikkelijk depressief,  maar probeer me toch altijd aan m’n plan te houden. Dit om toch een goed gevoel over jezelf te blijven houden. Ook is het erg belangrijk voor je relatie om af en toe er toch op uit te gaan, hoe zwaar ook. Anders is het voor de partner ook moeilijk vol te houden. Het is tenslotte een langdurige geschiedenis en niet iets wat een week duurt.

We hadden via de Groupon een diner van 3 gangen gekocht voor de helft van de prijs. Nu      schrik ik altijd bij het eten van meerdere gangen en doe dat normaal ook nooit, maar het   stelde hier echt niets voor. 1e gang bestond uit Miso soep. Een klein bakje met heldere, zoute soep met wat zeewier sliertjes, het was wel erg lekker. Ik heb wel vaker over Miso gelezen en het schijn zeer gezond te zijn. Zelfs m’n man, die niet zo van soep houdt, vond het lekker en heeft braaf het zeewier opgegeten.  De 2e gang bestond uit een in stukjes gehakte rol van : rijst, ei, avocado en nori. Erbij een bakje soyasaus om het geheel in te dopen. Het zag er erg mooi en smaakvol uit. En het was ook echt lekker. Oke, ik had wel wat moeite met de rijst, vind dat nog altijd “verboden”voedsel, maar kon het gelukkig wel omzetten en heb geprobeerd ervan te genieten. De 3e gang was 4 stokjes met gegrilde groente en een klein bakje rauwkost en wat droge rijst. Ik had er nog een wakame salade bijbesteld, iets wat ik erg lekker vind.  Het bakje rijst wilde ik helemaal laten staan, maar nam er toch steeds een hapje van en heb er 1/4e van opgegeten. Als er eten voor me staat, dan kan ik er slecht van afblijven.

We hadden gekozen voor de vegetarische versie, omdat m’n man niet van vis houdt en ik niet van rauwe vis. Het enige nadeel vond ik wel, dat er veel ” verborgen suikers” inzaten. De sushi rijst wordt plakkerig gemaakt met suiker en azijn. En ook de wakame salade wordt aangemaakt met suiker. Het is dus minder gezond dan mensen denken. het lijkt me ook wel leuk een x de Paleo variant ervan te maken.

We vonden het eten wel lekker en is zeker een aanrader en we hebben afgesproken het over een tijdje nog eens te doen. Ik kon het redelijk loslaten, de volgende dagen. Natuurlijk dacht ik er wel steeds aan, maar werd niet helemaal panisch bij de gedachte aan de weegschaal. Jammer is wel dat de sushi restaurants nou niet de meest smaakvol ingerichte restaurants zijn. Hieronder de foto’s van de gerechten.

20140302_18473020140302_18574320140302_192042

2 gedachtes over “Sushi

    1. Ja, ik denk erover om het een x paleo te maken, met bloemkool ipv rijst. Lijkt me ook wel leuk en lekker. Ze stoppen echt overal suikers in. Hopelijk heb ik niet je plezier verknald, maar het is toch goed te weten, he?

Geef een reactie

