HYPOGLYCEMIE

Door m’n anorexia heb ik ook last hypoglycemie gekregen. Dit is een laag bloedsuiker gehalte, waarbij je last krijgt van zweten, trillen, wazig zien en concentratiestoornissen. Dan moet je meteen wat eten, want anders raak je weg.  Het is belangrijk dat je verschillende eet momenten inlast en niet op 3 maaltijden probeert te leven. Sinds ik Paleo eet, gaat het stukken beter.

Het kan ook veroorzaakt worden door een teveel aan geraffineerde voeding en de meeste mensen grijpen dan ook meteen naar suiker, omdat dit op korte termijn snel werkt. Echter op lange termijn houdt je het probleem in stand en kan het verergeren. Ik had eerst ook altijd Dextro bij de hand, voor als het mis ging.

Sinds ik Paleo eet heb ik geen Dextro’s meer nodig gehad en gaat het ook stukken beter. Ik eet meer eiwitten en goede vetten en minder koolhydraten. Ik at voorheen veel meer fruit, maar ook dan los je het probleem niet op, omdat fruit ook veel suikers heeft.

Ik denk dat er veel mensen zijn die het net als ik ook moeilijk vinden om meer vetten te eten, maar het is echt heel goed voor je en je gaat er echt beter van functioneren, als je tenminste de goede vetten neemt en het is echt niet zo dat je er erg dik van wordt. We kunnen meer eten dan we zelf vaak denken.

Ontbijt: Nu lees je veel over groene smoothies, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar de ochtend niet mee doorkom. Veel fruit en vocht. Maar wat eet je ’s morgens als je geen graan en zuivel eet? Zin in een warme maaltijd heb ik ’s morgens niet, maar daar heb ik wat op bedacht. Ik maak een groene smoothie  met een zacht gekookt ei en avocado, lekker wat groente erdoorheen. Vooral rauwe courgette en bleekselderij erdoor en wat kruiden, zoals Curcuma, Zwarte peper, Gember en gedroogde Brandnetel. Klein beetje water en ik vind het heerlijk. Ik maak het lekker dik, zodat ik m’n kwark of yoghurt niet meer mis. Het jaagt m’n suikerspiegel niet op. Ik eet tussendoor nog een stuk fruit en dan red ik het wel tot de lunch. Eieren vullen goed en zitten boordevol goede, volwaardige eiwitten en avocado’s vol met goede vetten en maakt het tot een romig geheel.

Ook is het van belang om kokosolie toe te voegen aan je maaltijd, daardoor blijft je suikerspiegel stabiel en blijf je langer vol. Ik heb nu ’s nachts ook niet meer van die honger aanvallen. Oke, het was wel moeilijk dit toe te voegen aan m’n eten, maar wil nu echt niet meer zonder.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan en gaan jullie ook voor de juiste vetten: Avocado’s, Kokosolie en Olijfolie.

Laat me je ervaring weten.

Groetjes!!!!!!!!!!!!!!

2 gedachtes over “HYPOGLYCEMIE

Geef een reactie

