Zaterdagavond verrassing: Appeltaart

Weer een week voorbij. Het was een week met veel vallen en opstaan.  Voelde me erg moe en slecht in m’n vel. Maar…. ben toch door blijven gaan met eten en koken. Ik was ook afgevallen en dat geeft me toch nieuwe moed om door te gaan, de kilo’s komen er toch niet zo snel bij,  als ik altijd denk. Dat maakt het onderwerp: weegschaal, ook zo lastig. Ik lees overal, dat je dat ding de deur uit moet doen. Dat je je niet moet laten leiden door het stomme ding. Daar zit natuurlijk wat in. Jarenlang heb ik dwangmatig 2 x per dag op dat ding gestaan en dat was erg frusti.  Zelf met vakanties ging hij mee. Heb dit af kunnen bouwen naar 1 x per week wegen en in de vakanties van 2 weken, blijft hij lekker thuis. (wat me wel erg veel onrust geeft). Toch vind ik het moeilijk ‘m weg te doen, want hij geeft me ook vaak de moed om door te gaan. Als ik denk dat ik te veel ben aangekomen, dan klopt dit vaak niet en ben ik soms af gevallen en weet ik dat ik meer moet eten. Ik ben dus bang dat als ik hem de deur uitdoe, dat ik dan minder ga eten, wanneer ik denk dat ik ben aangekomen. Snap je het allemaal nog?

Voor deze week stond er een appeltaart op het programma. Ik ben dol op appeltaart. Als kind vond ik die van de Hema het allerlekkerste (inmiddels is hij  uit het assortiment ), of natuurlijk een zelfgemaakte. M’n moeder bakte ze vaak voor verjaardagen en dan at ik er soms wel 3 stukken van op die dag. 1 x per week ga ik samen met m’n man een “home made” appeltaartje eten. (Niet Paleo-proof) Een oefening die ik uit de kliniek heb overgehouden, met een flinke toet slagroom. Hoe moeilijk ik het ook vind, ik kan er ook van genieten. Dit is ons moment samen, krantje erbij, in ons favoriete stam cafe. Ze hebben hier ook de allerlekkerste van A’dam, met veel rozijnen en zo’n lekkere harde korst. Ook al is dit niet Paleo-proof, voor deze x heb ik daar vrede mee, het is moeilijk dat te vinden.

Ik heb gekozen voor een raw appeltaart. Wel mis je dan de heerlijke geur, als hij in de oven staat. Ik heb er lekker wat rozijnen in gedaan en al zeg ik het zelf: hij was heerlijk.

Proberen? Zie recept.

Geef een reactie

