Onverwacht en Onzeker.

Van de week werd ik door iemand benaderd  met de vraag of ik columns wil schrijven voor een andere website. Een column over m’n Paleo recepten. Dit had ik dus totaal niet zien aankomen en was ook erg verrast. Ik mag zelf bepalen wanneer en hoe vaak. Echt iets voor mij dus. Meteen kreeg ik het ook weer benauwd: wat nou als ik het niet kan, als het te veel is of als ze me niet goed genoeg vinden. Ook rees bij mij de vraag, of ik het wel anoniem kan doen. Dit mag gelukkig. Deze blog is al een hele stap, maar om m’n profiel een gezicht te geven, daar ben ik nog niet aan toe. Stel dat m’n familie het leest, daar schaam ik me nog te veel voor. (raar, maar waar).

In het verleden heb ik vaak genoeg geprobeerd om vrijwilligers werk te doen. Maar ook hier zitten vaak vele uren aan verbonden. Er zijn weinig dingen die je in ” jouw moment” kunt doen. 1 x per maand verzorg ik de post voor Amnesty International en dat voelt goed. Er komen de laatste tijd steeds meer goede dingen op m’n pad, waarover ik een paar jaar geleden niet eens had durven dromen. Ook al zit in nog midden in de winter dip en moet ik het heel rustig aan doen, toch ga ik dit aan en probeer in mezelf te geloven en trots op mezelf te zijn. Het moet natuurlijk wel aanslaan bij het publiek, werd me later verteld. En daaraan begin ik nu wel een beetje te twijfelen, want echt een luchtige toon hebben m’n schrijfsels niet.  Maar ik ga het avontuur aan en probeer gewoon dicht bij mezelf te blijven. Mocht dat niet in de smaak vallen, dan is dat jammer maar heb ik het toch geprobeerd. En ben ik trots op mezelf, want ook al voel ik me de laatste dagen zo opgeblazen als een dikke koe, ik houd toch vol met eten, koken en gerechten bedenken en dat is goed. Ik ben ik en dat is goed. Of zoals Harry jekkers het mooi zingt: ik houd van mij!

Ik heb een erg lekker recept bedacht: de multi functie spruitjes koek. De meeste kinderen houden niet van spruitjes, maar na het eten van deze koek zullen ze erom gaan smeken.

Zie recepten.

2 gedachtes over “Onverwacht en Onzeker.

Geef een reactie

