Identiteit

Als ik mezelf los moet zien van m’n eet-stoornis, dan weet ik eigenlijk niet wie ik ben. Dit is hoe ik eruit zie en dus ook wie ik ben. Heel m’n gedachten en doen worden door het eten bepaald. Al m’n gevoelens verhaal ik op het eten. Onder m’n eetstoornis zit depressiviteit en op de een of andere manier voelt een ES beter dan depressief. Aan m’n ES is wat te doen en aan m’n depressie niet. Om om te gaan met m’n depressies heb ik al zoveel moeten doen en laten( later meer hierover) en er een weg in gevonden toch door te gaan met leven. Toch wil ik van ES af. Ik moet een nieuw ” jasje” zoeken voor mezelf. Het helpt me door nu anders met eten om te gaan, de juiste voeding te eten. Het gevolg daarvan is dat ik nu ook bezig ben met “Groen Huishouden”, bewust probeer te leven.En daar gaat ook veel tijd inzitten. Hopelijk kan ik daarin een nieuw jasje vinden voor mezelf. Het moeilijke blijft wel, dat ik nog steeds erg met eten bezig blijf, deze manier van eten kost veel denkwerk en voorbereiding. Het had beter geweest als het totaal iets anders was geweest. Maar er is niets dat me kan afleiden. Ik denk ook niet dat het snel zal veranderen, het heeft tijd nodig, maar hopelijk kan ik het ziekelijke deel loslaten en m’n leefkwaliteit en identiteit verbeteren.

Laat me weten welk jasje jullie hebben gevonden of aan het ontdekken zijn.

En hoe je dat gedaan hebt.

Gisteren voor m’n mannetje nog wat lekkers gefabriceerd: Rauwe appelballetjes. Hij vond het erg lekker, ik heb er een hapje van genomen en vond de missie ook geslaagd. Nieuwsgierig? Zie recept.

2 gedachtes over “Identiteit

  1. Wens je heel veel sterkte met het zoeken. Het is geen makkelijke weg en ik denk dat je vooral heel sterk moet zijn in het eerlijk zijn naar jezelf, je kwetsbaar opstellen naar je omgeving, de ES geen ruimte meer geven en op de juiste momenten hard zijn voor jezelf en op de juiste momenten juist mild zijn voor jezelf. Nogmaals, ik hoop dat je er komt. Wellicht kan het forum je wat mogelijkheden bieden.

    Sterkte en succes!

Geef een reactie

