Zaterdag-avond verrassing: Snickers

Ik had al de hele tijd in m’n hoofd, dat ik graag een x snickers wilde maken. Als kind was ik dol op dat soort repen. Snickers, Bounties, Balisto enz. Tijdens m’n vreetbuien heb ik kilo’s weg gegeten. Het leek me fijn daarmee af te reken en weer een ander gevoel daarbij te creeren.

Snickers dus! Ik heb ze met honing gemaakt, omdat Stevia hier zich niet voor leende, je hebt een stroperige substantie nodig en honing heeft van de andere zoet middelen m’n voorkeur. Honing heeft veel goede eigenschappen, is effectief tegen bacterieen, bevat antioxidanten die de kans op sommige kankersoorten zoals darmkanker kan helpen voorkomen. Ze waren erg lekker en zelfs m’n mannetje gaf het een 9,5 en dat is voor hem heel hoog! Nieuwsgierig? zie recepten.

Zelf vond ik het wel erg moeilijk, ook al zijn het allemaal gezonde producten, het blijft toch een calorierijke hap en het voelt “onnatuurlijk”om het te eten. Het is nu maandag en het zit me nog steeds niet lekker, maar ik houd me aan m’n plan en ga gewoon vrolijk door.

Gisteren ook nog nieuwe recepten bedacht: Witlof met sinaasappel-saus, Broccoli pannenkoek. Nieuwsgierig?  Zie recepten

Samen met m’n mannetje ben ik gisteren naar de film: “Philomena” geweest. Het gaat over een dame, die in het verleden onder druk van nonnen haar zoontje moest af staan. Deze verkochten de kinderen voor veel geld en weigerden bij naspeuring hun medewerking. De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Een aanrader, met Judi Dench in de hoofdrol. Ik vind dit zo’n leuke actrice, samen met Maggie Smith. Deze speelde grootmoeder in de mooie serie: Downtown abbey. Prachtige serie.

Waar werd ik nog meer blij van: Een berichtje van een lezer, die veel aan m’n blog heeft. Dat steunt mij ook weer om door te gaan.  M’n blog wordt zelfs in Sierra Leone gelezen, ook dat maakt me erg blij. Hopelijk bereik ik nog veel meer mensen en gaan we samen de strijd aan.

Vind je m’n blog de moeite waard? zo, ja vertel het mij en geef het door.

De zon schijnt buiten, dus een zonnige dag gewenst!

2014-02-01 20.04.37

Geef een reactie

