Pizza

Na de nare zaterdag de draad opgepakt en flink aan het koken geblazen. Zondag heb ik een nieuw recept gemaakt met kokosmeel. Een hartig brood deze x. Gisteren heb ik een pizza gemaakt met bloemkool en broccoli als deeg. Ja, wat een uitvinding he? Ik had het recept van bloemkool deeg van Praktijk Zeon. De eerst x heb ik gemaakt volgens recept met deeg van bloemkool, ei en geitenkaas en gisteren heb ik m’n eigen versie ervan gemaakt. Een combinatie van broccoli/ bloemkool en eieren. Ik heb ook nog een idee voor de volgende variatie, maar dat ga ik nu nog niet verklappen, hahaha.

Pizza had ik echt al heel lang al niet meer gegeten, als kind was ik er dol op en maakte het ook regelmatig met m’n moeder. En met een eetstoornis is dat het wel het laatste wat je eet.  Nu ik Paleo eet is pizza ook geen optie, want het deeg wordt gemaakt van tarwe meel. Tarwe meel bevat veel gluten, die je darmstelsel kunnen beschadigen, bevat fytinezuur, wat de mineralen uit je lichaam weg rooft, geeft een insulinepiek na het eten ervan, die voor verstoring van je hormoonstelsel zorgt. Geen goede optie dus. ( maar ik denk ook niet dat m’n hoofdje een gewone pizza had getrokken, hoor) (eerlijk is eerlijk).

Omdat ik m’n mannetje wilde verwennen heb ik ook no amaretto-bars gemaakt. Ik heb zomaar wat in de blender gegooid en het resultaat was erg lekker. Ik heb er enkel een hapje van gegeten.

Het moeilijke van koken vind ik dat je toch gaat proeven en ervan gaat eten. Maar ik moet zeggen dat het steeds beter voelt en ik er ook meer plezier in krijg. Het doet goed om creatief bezig te zijn. De blender is tegenwoordig m’n grote vriend en dan te bedenken dat het ding jarenlang in de kast heeft gestaan en ik ‘m bijna naar de kringloop winkel had gebracht, hahaha.

Nieuwsgierig geworden? Kijk bij de recepten.

Geef een reactie

