kokosolie

Ik ben opgegroeid met het idee dat vet slecht is voor je en dat je er dik van wordt. Thuis aten we dus vaak vetarm of een klein beetje margarine of zonnebloemolie. Dat kleine beetje heb ik toen ik op mezelf ging wonen helemaal weggelaten. Wat heb ik m’n lichaam een tekort gedaan, wist ik toen maar wat ik nu weet, VET is GOED. Maar misschien had ik het toch ook niet gegeten, want vet is ook een heleboel calorien en dat was het enige wat er voor mij toe deed. Maar lang leven het internet, ben ik veel over voeding gaan lezen en las dat vet juist erg gezond is en dan hebben we het niet over margarine of plantaardige(de meeste dan) olie.

Nee, we hebben het over Kokosolie, Olijfolie en Grasboter. Maar vooral die kokosolie, wat is die lekker…… Geen stoven meer in water, maar in een dikke klont kokosolie. Je weet niet wat je proeft. Geen zompige uien, maar lekker knapperig. Kokosolie zet zich bij verhitten niet om in transvetten, wat de meeste olien  wel doen. Ook is kokosolie anti-viraal, dat betekent dat het schimmels en parasieten tegen gaat. Koop het wel biologisch en koudgeperst, anders heeft het deze functie niet. Ga ook voor glas, want olie in plastic wordt toxisch en je krijgt dan allerlei gif-stoffen binnen.

Kokosolie kun je ook gebruiken voor je huid en haar, maar daar over een andere x.

Wat vindt jij van kokosolie?  Laat het me weten.

2 gedachtes over “kokosolie

  1. Ik ben dol op kokosolie! Ik gebruik het regelmatig (maar nog niet altijd) bij het koken, maar gebruik het ook in plaats van handcreme en bodylotion. Ik heb er ook wel eens deo van gemaakt met wat baking soda erdoor. Superspul. In m’n haar heb ik het ook wel eens gesmeerd, maar dan kreeg ik onbedoeld een wet-look.

Geef een reactie

