Een gelukkig 2014

Hopelijk is iedereen de feestdagen goed doorgekomen. Het zijn toch verplichte “gezelligheids”- dagen en dat kan best een zware belasting zijn.Je wilt toch dat het speciaal is en ook met eten wil je toch iets extra’s doen. Wij hebben de feestdagen heerlijk samen doorgebracht. Dus ook oud en nieuw. We zijn gaan courmetten, wat erg gezellig was. Samen alles voorbereiden en proberen met aandacht alles te eten en te bereiden. Het leuke van courmetten, is dat je het precies kunt doen zoals je het zelf wilt. Veel groente, voor m’n vriend vlees, voor mij ei of vis, een lekkere salade erbij. Dus voor mij prima. Waar ik wel altijd moeite mee heb, is dat je geen overzicht hebt op hoeveel je eet. Je eet steeds een klein beetje, maar ik kon het dit jaar voor het eerst een beetje loslaten.

2013-14

Goede voornemens

Ik probeer door te gaan waarmee ik bezig was en hopelijk er een stapje bij te kunnen doen. Ik heb niet de illusie dat ik helemaal van Anorexia af kan komen, dat is ook m’n doel niet meer, maar hoop wel steeds verder te kunnen klimmen en sterker te kunnen worden. Hapje voor hapje, stapje voor stapje. Het is en blijft een zware strijd, maar hopelijk lukt het me, me weer op andere dingen te kunnen focussen en te kunnen genieten van eten.

Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan en heb dubbele gevoelens. Na vorige week 1 kg te zijn aangekomen ben ik nu 1,5 kg afgevallen. Anna was blij en de andere helft was bang dat ik veroordeeld zou worden door m’n bloglezers(hopelijk zullen die er ook komen dit nieuwe jaar). Ik heb evengoed m’n best gedaan en me grotendeels vast gehouden aan m’n eetschema. Wel heb ik een 2 x het laatste tussen doortje overgeslagen. (eerlijk is eerlijk). Maar eerlijk, soms weet ik niet wat m’n lichaam zal gaan doen, vaak als ik denk aangekomen te zijn, dan val ik af en andersom. Maar ik ga weer vrolijk door.

Vandaag weer een kokoskoek gebakken en heb er ook 2 stukjes van gegeten en ben trots op mezelf dat ik het toch goed doe. Met deze zin sluit ik af.

Geef een reactie

