Kokosmelk

Hoe gezond ik ook probeer te leven, m’n dagelijkse kopje koffie sla ik toch niet af. Maar hoe smaakt koffie nu eigenlijk? Is het echt lekker……? Ik kom er niet achter, er zijn drankjes die veel lekkerder zijn, zoals thee, maar daar snak ik niet zo naar als naar koffie. Ik drink caffeine-vrije koffie, dus de caffeine kan het ook niet zijn. Ik denk eerder de associatie met een moment voor jezelf, toegeven aan  jezelf, een extra verwennerij voor jezelf.

Ik drink m’n koffie met zelfgemaakte kokosmelk of zelfgemaakte amandelmelk. Hoe doe ik dat? Zie recept. met de pulp die overblijft, bak ik een heerlijk gezonde kokospannnenkoek voor m’n mannetje die ik in stukjes snijd en hij eet ze als broodjes of als koekjes. Zelf heb ik ze nog niet gegeten, omdat ik niet weet hoeveel calorien er overblijven in dit meel, maar ga de uitdaging aan en bij de volgende koek ga ik er ook van eten. Deal?

Geef een reactie

