Kerst cadeau

Elke woensdag ga ik op de weegschaal staan. Ging vroeger 2x per dag en heb dat af kunnen bouwen tot 1x per week. Vind het altijd een erg spannend moment. De laatste tijd was hij erg lief voor me, maar vandaag was niet leuk. 1 kg aangekomen. De laatste tijd was ik wat afgevallen en ondanks m’n goede voornemens voelde dat ook wel weer fijn. Maar goed, ik wil door en me weer gezonder voelen. Ik blijf me aan m’n eetplan houden, maar hoop stiekem toch dat het weer bijtrekt.(Dat is dat stemmetje van binnen). Ik heb een paar jaar zware medicatie geslikt en ben deze aan het afbouwen. In het begin viel ik ook af van deze medicatie, dus alles tezamen zal die kg wel zijn. Maar ik heb A gezegd en wil ook B zeggen, deze blog zal mij sterken me aan m’n plan te houden.

Vandaag 1e kerstdag en m’n mannetje en ik houden het lekker rustig. Vanmiddag lekker koffiedrinken bij het chique Krasnapolski hotel en ’s avonds pakjes uitpakken. Hopelijk zijn deze cadeautjes leuker, dan die van vanmorgen.

Wat ga ik koken?  Spaghetti van wortel en courgette met m’n heerlijke romige acocado- saus. Het is erg makkelijk en snel om te maken, maar staat toch erg feestelijk. Ik ben erg blij dat ik een Spirelli daarvoor heb aangeschaft. Was bang dat het weer ergens achter in de kast zou belanden, maar gebruik ‘m toch zeker 1x per week. Omdat het kerst is, heb ik beloofd een lekker toetje te maken, wat nu wel extra moeilijk is. Wat ga ik maken? Heb besloten bananen ijs te maken met chocalade saus. Een experiment, maar heb het idee dat het niet al te moeilijk zal zijn.

Fijne feestdagen en laat je niet ontmoedigen door de weegschaal, dan zal ik dat proberen ook niet te doen.

Geef een reactie

